Újabb szintet ugorhatnak a szoftveres autók
A Continental új fejlesztéseinek köszönhetően a járművek egyre több funkciója vezérelhető szoftverek segítségével. A járműszoftverek piaca a következő években előreláthatólag hatalmasat fog bővülni.
A Continental eszközfelismerő koncepciójával moduláris és bővíthető megoldást mutat be a nagyteljesítményű számítógépek (HPC) járműarchitektúrákba történő integrálására. A legfontosabb, hogy az egyes számítási modulok még akkor is cserélhetők vagy bővíthetők, amikor a jármű már forgalomban van.
A rugalmas hűtőbetéteken alapuló új típusú folyadékhűtéssel kombinálva a rendszer mindig biztonságos üzemi hőmérsékletet tart fenn. A szoftveresen fejleszthető járművek terén elért előrelépések eredményeként a járművek egyre több funkcióját vezérlik, felügyelik és karbantartják szoftveren keresztül. Különböző elemzők szerint a szoftveralapú járműfunkciók és szolgáltatások piaci volumene 2031-re várhatóan eléri a 640 milliárd dollárt.
„A több területet átfogó nagyteljesítményű számítógépek rugalmas és bővíthető koncepciójára összpontosítunk, beleértve egy innovatív hűtési megoldást minden járműosztály számára. A plug & play kapcsolódási megoldásunk kevesebb beépítési helyet igényel, és csökkenti a járműarchitektúra, valamint a kábelköteg összetettségét. Emellett lehetővé tesszük az egyes számítási modulok cseréjét és frissítését, amikor a jármű már forgalomban van” – mondja Jean-Francois Tarabbia, a Continental architektúra és hálózatépítés üzletágának vezetője.
Moduláris felépítés és bővíthetőség
A HPC-megoldás könnyen és gyorsan hozzáigazítható bármilyen ügyféligényhez. A fejlesztés során a Continental a lehető legnagyobb feloszthatóságra összpontosít a moduláris kialakítással.
A különböző modulok egy dobozba történő egyesítése lehetővé teszi a költséges kábelezés megtakarítását. A plug & play megközelítésnek köszönhetően az egyes számítási egységek a helyszínen is cserélhetők, hasonlóan a klasszikus asztali számítógépek grafikus kártyáihoz vagy merevlemezeihez.
A Continental új hűtési koncepciója
A HPC-k nagy számítási teljesítménye az alkalmazástól függően akár az egykilowattos teljesítményleadást is elérheti. Ezt folyadékhűtéssel kell megbízhatóan kezelni, hogy a belső alkatrészek biztonságos hőmérsékleten belül maradjanak. A jelenlegi, meglévő módszerekkel ez nem valósítható meg a hűtővízkör megszakítása nélkül.
A Continental egy új típusú hűtési koncepciót vezet be, amely jelentősen leegyszerűsíti a cserét. A rendszer egy új típusú hűtőből áll rugalmas hűtőbetétek formájában, amelyek a folyadéknyomásnak köszönhetően ölelik magukhoz a HPC-modulokat. Ez megakadályozza a nemkívánatos légrés kialakulását, így a HPC modulok cseréje nagyon egyszerűvé válik. Az esetleges javítások vagy frissítések így sokkal gazdaságosabbak – olvasható a Continental közleményében.
Forrás: autopro.hu