Autótervező MI-t mutatott be a Toyota

Autótervező MI-t mutatott be a Toyota

A Toyota Kutatóintézet (TRI) bemutatott egy új generatív mesterséges intelligenciát a járműtervezők munkájának támogatására. A megoldás több olyan újítást is tartalmaz, aminek hála az a MI az eddigieknél hatékonyabban és könnyebben kapcsolódhat be a fejlesztési folyamatba.

Jelenleg a dizájnerek szövegből-kép elven működő generatív MI eszközöket használhatnak a kreatív folyamatok korai szakaszában. A TRI fejlesztésével azonban a dizájnerek korai skicceket, illetve műszaki korlátparamétereket is megadhatnak az MI-nek, lehetővé téve, hogy az jobban használható koncepciókkal és gyorsabban álljon elő.

„A generatív MI eszközöket a dizájnerek gyakran inspirációnyerésre használják, azonban arra nem képesek, hogy kezeljék az összetett tervezési és biztonsági megkötéseket, melyek egy valódi autó tervezésével járnak” – mondta Avinash Balachandran, a TRI új megoldást kidolgozó Emberi Interaktív Vezetés divíziójának igazgatója. „Ez a technika ötvözi a Toyota tradicionális fejlesztési erősségét a modern generatív MI magas szintű képességeivel.”

Hozzáadták a műszaki oldalt

A Toyota fejlesztésével az olyan paraméterek, mint a légellenállás (ami a fogyasztást alapvetően befolyásolja) vagy karosszériaméretek, mint a hasmagasság és az utastér mérete (melyek a vezethetőséget, az ergonómiát és a biztonságot befolyásolják) implicit módon beültethetőek az MI-alapú generatív folyamatba.

A mérnökök a számítógépes tervezőprogramokban is használt matematikai optimalizálás elméletét összekötötték a generatív MI-vel. Ez lehetővé teszi a dizájnernek a jármű műszaki jellemzőinek optimalizálását a szövegalapú dizájnútmutatások megtartása mellett.

Példaképpen a dizájner szöveges iránymutatások és egy skicc alapján formatervek generálását kérheti az MI-től, miközben a számszerűsíthető műszaki jellemzők optimalizálása is megtörténik.

„A TRI az MI kreatív erejét arra használja, hogy támogassa az autótervező dizájnereket és mérnököket” – mondta el Charlene Wu, a TRI Emberközpontú MI részlegének vezetője. A részleg tagjai az Emberi Interaktív Vezetés divízió munkatársaival közösen dolgoztak a generatív MI koncepción.

Gyorsabban születhetnek meg az új autók

A Toyota által értékesíteni nem tervezett fejlesztés végső soron gyorsabbá teheti az autófejlesztést, csökkentve a költségeket és lehetővé téve a piaci változásokra való gyorsabb reagálást.

A Toyotán kívül más autógyártók is próbálkoznak az MI használatával. Mind a BMW, mind az Audi kerekek tervezésére fogta be az utóbbi időben gyors fejlődésnek indult, és egyúttal aggodalmakat is szülő technológiát. A Jaguar Land Rover pedig az elmúlt évek ellátási zavaraiból tanulva az alkatrészellátása biztosabbá tételére tervezi használni a technológiát.

Forrás: autopro.hu

Hasonló cikkek

Lezajlott a 12. FlottaOkosan rendezvény

Ez volt az első Budapesten tartott összejövetel, és reméljük, nem az utolsó. Sok szempontból új volt – nekünk is. Előadóink a megszokott, magas színvonalú, gondolatébresztő előadásokkal készültek, és igyekeztek minél több hasznos információt átadni.

Tovább olvasom »

Elektromos vs. minden más

Azt tudjuk, általában nézve ideális autó nem létezik, a választás során mindig nagyon fontos szempont (kéne legyen), milyen célra, milyen várható autóhasználati körülmények közti üzemeltetésre keressük a jó megoldást.

Tovább olvasom »

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával.

Tovább olvasom »