Autótervező MI-t mutatott be a Toyota
A Toyota Kutatóintézet (TRI) bemutatott egy új generatív mesterséges intelligenciát a járműtervezők munkájának támogatására. A megoldás több olyan újítást is tartalmaz, aminek hála az a MI az eddigieknél hatékonyabban és könnyebben kapcsolódhat be a fejlesztési folyamatba.
Jelenleg a dizájnerek szövegből-kép elven működő generatív MI eszközöket használhatnak a kreatív folyamatok korai szakaszában. A TRI fejlesztésével azonban a dizájnerek korai skicceket, illetve műszaki korlátparamétereket is megadhatnak az MI-nek, lehetővé téve, hogy az jobban használható koncepciókkal és gyorsabban álljon elő.
„A generatív MI eszközöket a dizájnerek gyakran inspirációnyerésre használják, azonban arra nem képesek, hogy kezeljék az összetett tervezési és biztonsági megkötéseket, melyek egy valódi autó tervezésével járnak” – mondta Avinash Balachandran, a TRI új megoldást kidolgozó Emberi Interaktív Vezetés divíziójának igazgatója. „Ez a technika ötvözi a Toyota tradicionális fejlesztési erősségét a modern generatív MI magas szintű képességeivel.”
Hozzáadták a műszaki oldalt
A Toyota fejlesztésével az olyan paraméterek, mint a légellenállás (ami a fogyasztást alapvetően befolyásolja) vagy karosszériaméretek, mint a hasmagasság és az utastér mérete (melyek a vezethetőséget, az ergonómiát és a biztonságot befolyásolják) implicit módon beültethetőek az MI-alapú generatív folyamatba.
A mérnökök a számítógépes tervezőprogramokban is használt matematikai optimalizálás elméletét összekötötték a generatív MI-vel. Ez lehetővé teszi a dizájnernek a jármű műszaki jellemzőinek optimalizálását a szövegalapú dizájnútmutatások megtartása mellett.
Példaképpen a dizájner szöveges iránymutatások és egy skicc alapján formatervek generálását kérheti az MI-től, miközben a számszerűsíthető műszaki jellemzők optimalizálása is megtörténik.
„A TRI az MI kreatív erejét arra használja, hogy támogassa az autótervező dizájnereket és mérnököket” – mondta el Charlene Wu, a TRI Emberközpontú MI részlegének vezetője. A részleg tagjai az Emberi Interaktív Vezetés divízió munkatársaival közösen dolgoztak a generatív MI koncepción.
Gyorsabban születhetnek meg az új autók
A Toyota által értékesíteni nem tervezett fejlesztés végső soron gyorsabbá teheti az autófejlesztést, csökkentve a költségeket és lehetővé téve a piaci változásokra való gyorsabb reagálást.
A Toyotán kívül más autógyártók is próbálkoznak az MI használatával. Mind a BMW, mind az Audi kerekek tervezésére fogta be az utóbbi időben gyors fejlődésnek indult, és egyúttal aggodalmakat is szülő technológiát. A Jaguar Land Rover pedig az elmúlt évek ellátási zavaraiból tanulva az alkatrészellátása biztosabbá tételére tervezi használni a technológiát.
Forrás: autopro.hu