A Mercedes szerint ideje végleg elköszönni a háromdobozos formavilágtól

A Mercedes szerint ideje végleg elköszönni a háromdobozos formavilágtól

Változik a világ, és vele változnak a dizájntervezési folyamatok.

Az új Mercedes EQ-S-re sok mindent lehet mondani, de azt nem, hogy szögletes, egyetlen dobozt is nehéz belelátni az alakjába, nemhogy hármat. Nagyon úgy fest, hogy az autóiparon végigsöprő villanyosítási hullám végleg sírba teszi a klasszikus, háromdobozos szedánt, amely évtizedekig az autógyártás alapköve volt.

„Az elektromos autózás megöli a háromdobozos szedánt. Egy nagy akkumulátorcsomaggal egy háromdobozos szedán egyszerűen nem néz ki jól, ha finoman akarok fogalmazni. Ezért találtuk ki ezt a merész dizájnt az EQ modellek esetében, ettől az autó feszes, stílusos lesz. Az elektromosítás meg fogja változtatni az autók arányait. Biztosítanunk kell, hogy ne nézzenek ki mind egyformán, de ez a félelem már vagy 30 éve létezik. Korábban is megoldottuk, hogy a modellcsaládokat szemre is meg lehessen különbözteti egymástól, bízom benne, hogy ez a jövőben is sikerülni fog” – nyilatkozta a Daimler formatervezési főnöke, Gorden Wagener a TopGear.com-nak.

"A villanyosítás miatt a klasszikus hűtőrács eltűnik az autókról. Emiatt első blikkre kicsit fantáziátlannak hatnak az új modellek szemből, ebből a szempontból nagyon hasonlítanak egymásra. Agresszívnak tűnnek? Nem. Inkább úgy akarnak kinézni, mint egy kerekeken guruló szuperszámítógép. Nagy általánosságban azt mondanám, hogy igen, valószínűleg eltávolodunk az agresszívabb formatervezéstől” – tette hozzá Wagener.

A Daimler alkalmazottja elmondta, személy szerint ő biztosan nem dől a kardjába amiatt, hogy kiveszik az autógyártásból a háromdobozos formavilág.

„Eltávolodunk attól a stílustól, amely évtizedekig jellemezte a Mercedest, de emiatt nem kell kétségbe esni. A háromdobozos szedán valójában az egyik legnehezebben tervezhető autó, egy igazán jól kinézőt elég nehéz lerakni a vásárlók elé. Egy mutatós sportautót, ami után megfordulnak az emberek, sokkal egyszerűbb megtervezni az asztalnál. Nekem nincs bajom a futurisztikusabb dizájnt képviselő járművekkel, a villanyautókra történő átállás egy nagyszerű lehetőség arra, hogy változtassunk a berögződéseinken. A változás mindig jó.”

Forrás: alapjarat.hu

Hasonló cikkek

Lezajlott a 12. FlottaOkosan rendezvény

Ez volt az első Budapesten tartott összejövetel, és reméljük, nem az utolsó. Sok szempontból új volt – nekünk is. Előadóink a megszokott, magas színvonalú, gondolatébresztő előadásokkal készültek, és igyekeztek minél több hasznos információt átadni.

Tovább olvasom »

Elektromos vs. minden más

Azt tudjuk, általában nézve ideális autó nem létezik, a választás során mindig nagyon fontos szempont (kéne legyen), milyen célra, milyen várható autóhasználati körülmények közti üzemeltetésre keressük a jó megoldást.

Tovább olvasom »

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával.

Tovább olvasom »