Az önvezető autók térnyerése előtt a távvezérelt kocsik kerülhetnek reflektorfénybe

Az önvezető autók térnyerése előtt a távvezérelt kocsik kerülhetnek reflektorfénybe

A robotaxikból álló hatalmas flották kiépítése nehezebb kihívásnak bizonyult, mint azt a Tesla, az Alphabet Waymo és mások gondolták. Egy európai startup most egy köztes lépést kínál a teljes autonómia felé: a távvezérlést.

A képen Thomas von der Ohe, a Vay vezérigazgatója látható a cég egyik németországi autójával. (Fotó: Bloomberg)

A robotaxikból álló hatalmas flották kiépítése nehezebb kihívásnak bizonyult, mint azt a Tesla, az Alphabet Waymo és mások gondolták. Egy európai startup most egy köztes lépést kínál a teljes autonómia felé: a távvezérlést.

A német Vay, amely csendben teszteli a távirányítású elektromos járművek flottáját Berlin-szerte, jövőre tervezi a mobilitási szolgáltatás bevezetését Európában és potenciálisan az Egyesült Államokban. A cég azt állítja, hogy a legmegfizethetőbb háztól-házig szállítási szolgáltatással fog indulni. Az emberek megrendelhetnek egy autót, amely néhány percen belül megérkezik, majd beülhetnek a volán mögé és elvezethetik magukat a célállomásukig. Megérkezésük után anélkül hagyhatják majd ott az autót, hogy le kellene parkolniuk, egy szobában ülő személy ugyanis távolról átveszi a kocsi irányítását és megoldja a manővert, vagy odatereli a járművet a következő megrendelőnek.

Mindezt az Uber-fuvar költségének töredékéért kínálják majd, ezért a Vay úgy véli, hogy szolgáltatása a városi területeken rendkívül versenyképes lesz a saját autóval szemben. A telekocsis munkakör jelentős előnyökkel jár a taxis vagy fuvarmegosztó munkakörökkel szemben, mivel a munkavállalók minden nap ugyanarról a helyről dolgozhatnak, és fix jövedelmet kapnak. A cég szerint a „teledriving” inkluzívabb és nemek szempontjából kiegyensúlyozottabb foglalkoztatási lehetőségeket teremt, mivel a sofőröknek és az ügyfeleknek nem kell ugyanazon a fizikai téren osztozniuk, ez a koronavírus-járvány idején sokak számára fontos szempont lehet.

A kiképzett telekocsisok kormánykerékkel, pedálokkal és több nagy monitorral felszerelt állomásokon dolgoznak, amelyek 360 fokos látószöget biztosítanak, holtterek nélkül. A rendszer beépített redundanciákkal rendelkezik, megakadályozza a gyorshajtást, és a képernyőkre biztonsági információkat vetít, hogy biztonságosabbá tegye a vezetést. A vállalat elvileg megoldotta a késleltetési problémákat, és sikeresen távirányította az autókat a vészfékezést és kitérő manővereket igénylő extrém helyzetekben.

A vállalat célja nemcsak az, hogy Európát visszahozza az élvonalba a mai közlekedési kihívások nagy részét megoldó vezető nélküli járművek kifejlesztéséért folytatott versenyben, hanem az is, hogy létrehozzon egy új munkakört, amiről egy bekezdéssel korábban már szó volt.

Forrás: alapjarat.hu

Hasonló cikkek

Lezajlott a 12. FlottaOkosan rendezvény

Ez volt az első Budapesten tartott összejövetel, és reméljük, nem az utolsó. Sok szempontból új volt – nekünk is. Előadóink a megszokott, magas színvonalú, gondolatébresztő előadásokkal készültek, és igyekeztek minél több hasznos információt átadni.

Tovább olvasom »

Elektromos vs. minden más

Azt tudjuk, általában nézve ideális autó nem létezik, a választás során mindig nagyon fontos szempont (kéne legyen), milyen célra, milyen várható autóhasználati körülmények közti üzemeltetésre keressük a jó megoldást.

Tovább olvasom »

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával.

Tovább olvasom »