Innoskart logisztika 4.0 webinár

Amikor digitalizációról beszélünk, legtöbbször a negyedik ipari forradalomként emlegetjük, pedig nem csak az ipart érinti, de intenzíven befolyásol minden ágazatot, így erős hatással van a logisztikára is.


A Logisztika 4.0 az Ipar 4.0 elvei mentén működik, csupán más eszközkészlettel dolgozik. Olyan formában köti össze a hagyományos logisztikai elemeket (külső- és belső áruszállítás, raktározás, anyagmozgatás, áruelosztás stb.) a digitális megoldásokkal és úgy kapcsolja hálózatba a különböző részegységeket, hogy nemcsak átláthatóvá, elérhetővé, felhasználhatóvá válnak addig ismeretlen adatok, de egyúttal lehetővé teszi a potenciális hibalehetőségek korai detektálását is.


Virtuális kapcsolatépítéssel összekötött webinárunkon ez alkalommal a logisztika területén fellelhető digitális megoldásokat és lehetőségeket tárjuk fel (flottakezelés, valós idejű pozicionálás), bemutatunk már jól működő gyakorlatokat és meggyőzzük róla, hogy ezen a területen (is) elengedhetetlen a 4.0 innováció.

 

Házigazdáink előadásai:


Hegedűs Péter üzletfejlesztési igazgató, Seacon Europe
A jármű- és gépparkok kezelése és monitorozása a logisztikai ellátó rendszereknél
Hegedűs Péter 25 éve dolgozik a logisztikával szorosan összefüggő autós-flottakezelés / mobilitási piacon. Tapasztalattal rendelkezik a márkakereskedésekben és szervizekben folyó munkákról, a különböző gépjármű importőrök tevékenységéről, a hazai és nemzetközi flottakezelési piacról és a mobilitás fejlődéséről. Péter gépészmérnöki és közgazdasági diplomával is rendelkezik, így több nézőpontból vizsgálja a szegmenst érintő folyamatokat.


Dr. Györgypál László CEO, Pozi Development Kft.
Digitális “Mi hol van?” – gyártáslogisztika és hatékonyságnövelés
Györgypál László szakterülete a hatékonyságnövelést célzó megoldások fejlesztése és termékesítése. A Pozi alapítójaként egy közel 30 fős mérnökcsapat élén valósidejű adatgyűjtési és szenzortechnológiai hálózatok fejlesztésén dolgozik, amelyek elengedhetetlenek a lean folyamatfejlesztés, a valósidejű folyamat-vezérlés és a hatékony gyártásirányítás területén.


Gregorics László tulajdonos-ügyvezető, Halker Kft.

XXI. századi kihívások a logisztikában

Gregorics László állattenyésztői és halászati diplomával 10 évig halászati telepvezető volt. A rendszerváltáskor kényszervállalkozóként alapított cégéből azóta egy kisebb vállalatbirodalmat épített fel: ő a Halker Kft. ügyvezetője és a Mirbest Klaszter alapítója. László még olyan iskolába járt, ahová tilos volt zsebszámolót vinni, de nem is volt senkinek, most a digitális – többek között Logisztika 4.0 – fejlesztések mellett kampányol. Mottója: “aki nem fejleszt az lemarad”.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
 

A logisztika meghatározó területei, mint

  • Igények előrejelzése és megtervezése
  • Anyaggazdálkodás
  • Beszerzési folyamatok és versenyeztetés (tender)
  • A termelés tervezése
  • Készlet és anyaggazdálkodás
  • Raktározás (hatékony raktárkezelés)
  • Csomagolás, csomagolástechnika
  • Szállítmányozás, szállítás
  • Anyagok kezelése
  • Értékesítés

közül a 2020.11.05-ödikei előadások a modern raktárkezelés, a hatékony szállítás, és az utóbbit támogató gazdaságos jármű üzemeltetés témaköröket járják körül az előadók.

 

A járművekre, gépekre, berendezésekre általánosan igaz, hogy a rendelkezésre állás valószínűségének kritikus pontja a meghibásodások kezelése. Ezt elsősorban a rendszeres karbantartásokkal (TMK) kezelik. Egy jó karbantartási tervvel nagyban lehet csökkenteni a várható meghibásodások számát, és ebben a statisztikák nagy segítséget adnak. Ugyanakkor még azonos gépek esetén is eltérhetnek a használati szokások, a terhelések és a működtető környezet. Emiatt az elvégzett karbantartások eredménye is eltérő lehet. Itt segíthet a prediktív karbantartás menedzsment.

Fontos, hogy a karbantartások közötti javításokról is pontos képünk legyen, azokról is elemezhető nyilvántartást vezessünk, hiszen ezek az információk is segítenek a leállási veszteség csökkentésében, a gép üzemeltetési költségeinek a minimalizálásában. A gépek beszerzési árából és üzemeltetési költségeiből számolható TCO ismerete pedig a következő jármű-, vagy gépbeszerzésnél döntő lehet, de a valós költségszerkezet ismerete amúgy is roppant hasznos.

 

A SeaFleet rendszer pontos képet ad a járműveink, gépeink és berendezéseink használatáról, mindenkori állapotáról és költségeiről. Ezzel nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb rendelkezésre állást érjünk el alacsonyabb költséggel.

 

Az előadásokat flottamenedzserek, gazdasági és logisztikai szakemberek számára ajánljuk kiemelten.

Hasonló cikkek

Lezajlott a 12. FlottaOkosan rendezvény

Ez volt az első Budapesten tartott összejövetel, és reméljük, nem az utolsó. Sok szempontból új volt – nekünk is. Előadóink a megszokott, magas színvonalú, gondolatébresztő előadásokkal készültek, és igyekeztek minél több hasznos információt átadni.

Tovább olvasom »

Elektromos vs. minden más

Azt tudjuk, általában nézve ideális autó nem létezik, a választás során mindig nagyon fontos szempont (kéne legyen), milyen célra, milyen várható autóhasználati körülmények közti üzemeltetésre keressük a jó megoldást.

Tovább olvasom »

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával.

Tovább olvasom »