2035 után New York-ban is betiltják a belső égésű motorokat
New York állam új kormányzója, Kathy Hochul aláírta azt a törvényjavaslatot, amely 2035-ig gyakorlatilag betiltja a belső égésű motorral hajtott új járművek értékesítését a metropoliszban. Hasonló rendeletet írt alá 2020 szeptemberében Gavin Newsom kaliforniai kormányzó.
A bejelentés szerint 2035-ig minden New Yorkban értékesített új személygépkocsinak és teherautónak zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie. Ezenkívül a New Yorkban 2045-ig eladásra kínált új nehéz- és közepes tehergépkocsiknak is a „nulla CO2-kibocsátású” kategóriába kell tartozniuk.
A most aláírt regula, amelyet Pete Harckham New York állam szenátora terjesztett elő, előírja, hogy a New Yorkban értékesített új terepjáróknak és berendezéseknek 2035-ig, a közepes és nehéz tehergépjárműveknek pedig 2045-ig kell zéró kibocsátásúvá válniuk. Az említetteken kívül a törvény előírja egy zéró emissziós járműfejlesztési stratégia kidolgozását 2023-ig. A projekt élére a New York-i Állami Energiakutatási és Fejlesztési Hatóság (NYSERDA) áll. A New York-i Környezetvédelmi Minisztérium ( DEP ) a zéró kibocsátású járműveket úgy határozza meg, mint akkumulátoros elektromos járművek, plug-in hibrid elektromos járművek vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek.
New York 2050-ig 85 százalékkal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását, ami egybevág a klímavezetésről és közösségvédelemről szóló törvényben (CLCPA) leírtakkal. Az új jogszabály kéz a kézben jár Joe Biden elnök céljával, amely szerint 2030-ra az újautó-eladások felét az elektromos autók fogják kitenni az Egyesült Államokban.