2035 után New Yorkban is betiltják a belső égésű motorokat

2035 után New York-ban is betiltják a belső égésű motorokat

New York állam új kormányzója, Kathy Hochul aláírta azt a törvényjavaslatot, amely 2035-ig gyakorlatilag betiltja a belső égésű motorral hajtott új járművek értékesítését a metropoliszban. Hasonló rendeletet írt alá 2020 szeptemberében Gavin Newsom kaliforniai kormányzó.

A bejelentés szerint 2035-ig minden New Yorkban értékesített új személygépkocsinak és teherautónak zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie. Ezenkívül a New Yorkban 2045-ig eladásra kínált új nehéz- és közepes tehergépkocsiknak is a „nulla CO2-kibocsátású” kategóriába kell tartozniuk.

A most aláírt regula, amelyet Pete Harckham New York állam szenátora terjesztett elő, előírja, hogy a New Yorkban értékesített új terepjáróknak és berendezéseknek 2035-ig, a közepes és nehéz tehergépjárműveknek pedig 2045-ig kell zéró kibocsátásúvá válniuk. Az említetteken kívül a törvény előírja egy zéró emissziós járműfejlesztési stratégia kidolgozását 2023-ig. A projekt élére a New York-i Állami Energiakutatási és Fejlesztési Hatóság (NYSERDA) áll. A New York-i Környezetvédelmi Minisztérium ( DEP ) a zéró kibocsátású járműveket úgy határozza meg, mint akkumulátoros elektromos járművek, plug-in hibrid elektromos járművek vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek.

New York 2050-ig 85 százalékkal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását, ami egybevág a klímavezetésről és közösségvédelemről szóló törvényben (CLCPA) leírtakkal. Az új jogszabály kéz a kézben jár Joe Biden elnök céljával, amely szerint 2030-ra az újautó-eladások felét az elektromos autók fogják kitenni az Egyesült Államokban.

Forrás: alapjarat.hu

Hasonló cikkek

Lezajlott a 12. FlottaOkosan rendezvény

Ez volt az első Budapesten tartott összejövetel, és reméljük, nem az utolsó. Sok szempontból új volt – nekünk is. Előadóink a megszokott, magas színvonalú, gondolatébresztő előadásokkal készültek, és igyekeztek minél több hasznos információt átadni.

Tovább olvasom »

Elektromos vs. minden más

Azt tudjuk, általában nézve ideális autó nem létezik, a választás során mindig nagyon fontos szempont (kéne legyen), milyen célra, milyen várható autóhasználati körülmények közti üzemeltetésre keressük a jó megoldást.

Tovább olvasom »

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával.

Tovább olvasom »