{"id":3493,"date":"2024-01-03T15:07:17","date_gmt":"2024-01-03T14:07:17","guid":{"rendered":"https:\/\/flottaokosan.hu\/?p=3493"},"modified":"2024-12-05T13:36:29","modified_gmt":"2024-12-05T12:36:29","slug":"megeri-benzinnel-termelni-aramot","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/flottaokosan.hu\/megeri-benzinnel-termelni-aramot\/","title":{"rendered":"Meg\u00e9ri benzinnel termelni \u00e1ramot?"},"content":{"rendered":"\t\t
A Mazda egyedi m\u00f3don oldotta meg, hogy az elektromos MX-30-ban ne kelljen f\u00e9lni a lemer\u00fcl\u00e9st\u0151l. Tett bele egy benzines \u00e1ramfejleszt\u0151t.<\/strong><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t MI EZ?<\/strong><\/p> A 2019-ben bemutatott, teljesen elektromos Mazda MX-30 mell\u00e9 2023-ban \u00e9rkezett konnektorb\u00f3l is t\u00f6lthet\u0151 hibrid v\u00e1ltozat, hat\u00f3t\u00e1vn\u00f6vel\u0151k\u00e9nt m\u0171k\u00f6d\u0151 Wankel-motorral.<\/p> MIT TUD?<\/strong><\/p> H\u00e9tk\u00f6zben villanyaut\u00f3k\u00e9nt haszn\u00e1lhat\u00f3, de ha kell, beniznesk\u00e9nt is kimegy a vil\u00e1gb\u00f3l.<\/p> MIBE KER\u00dcL?<\/strong><\/p> 13 500 000 forintba ker\u00fcl a legolcs\u00f3bb kivitel\u00fa Wnakel-motoros MX-30-as, ami 100 ezer forinttal ker\u00fcl csak t\u00f6bbe a sima elektromosn\u00e1l. A tesztaut\u00f3 k\u00fcl\u00f6nleges kivitele 16 040 000 forintba ker\u00fcl.<\/p> KINEK J\u00d3?<\/strong><\/p> Akik jellemz\u0151en kis t\u00e1vokat aut\u00f3znak, de nem akarnak lemondani a t\u00f6bb sz\u00e1z kilom\u00e9teres nagyobb utaz\u00e1sokr\u00f3l sem.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Valamikor 2019-ben tal\u00e1lkoztunk el\u0151sz\u00f6r a Mazda els\u0151 elektromos modellj\u00e9vel, az MX-30-cal. Az\u00f3ta vezett\u00fck is, majd nem sokkal k\u00e9s\u0151bb kipr\u00f3b\u00e1ltuk a friss\u00edtett,\u00a0a kor\u00e1bbin\u00e1l \u00e9rezhet\u0151en gyorsabban t\u00f6lthet\u0151 v\u00e1ltozatot<\/a>, majd 2023 okt\u00f3ber\u00e9ben ism\u00e9t egy \u00faj vari\u00e1ci\u00f3t r\u00e1ntott el\u0151 a Mazda a b\u0171v\u00e9szkalapb\u00f3l.<\/p> A hat\u00f3t\u00e1vn\u00f6vel\u0151\u00a0benzinmotorral is megt\u00e1mogatott PHEV v\u00e1ltozatot<\/a>, amelyben igazi m\u0171szaki k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g, egy apr\u00f3 Wankel-motor \u00e9s a vele egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u0151 gener\u00e1tor t\u00f6lti az akksikat, ha \u00e9pp messze j\u00e1runk a t\u00f6lt\u0151h\u00e1l\u00f3zatt\u00f3l. \u00cdgy ak\u00e1r 600 kilom\u00e9ter k\u00f6r\u00fcli \u00fat is letudhat\u00f3 vele, az 50 kilom\u00e9teres elektromos t\u00e1von fel\u00fcl. Kipr\u00f3b\u00e1ltuk, milyen a hat\u00f3t\u00e1vpara n\u00e9lk\u00fcli elektromos aut\u00f3z\u00e1s.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Olyan finom r\u00e9szleteket tartalmaz a Mazda3-mal k\u00f6z\u00f6s padl\u00f3lemezre \u00e9p\u00fcl\u0151 aut\u00f3 k\u00fclseje, mint az el\u0151reugr\u00f3 motorh\u00e1ztet\u0151, a kerek f\u00e9nysz\u00f3r\u00f3, a C oszlop t\u00f6v\u00e9be ker\u00fclt matt ez\u00fcst cs\u00edk a Mazda felirattal, illetve a kifejezetten sz\u00e9pre rajzolt h\u00e1ts\u00f3 l\u00e1mpatest. A Wankel-motorra utal\u00f3 apr\u00f3 embl\u00e9ma is ker\u00fclt az A oszlop t\u00f6v\u00e9be. A szabadid\u0151-aut\u00f3kn\u00e1l, crossoverekn\u00e9l elmaradhatatlan k\u00f6rbem\u0171anyagoz\u00e1st nem \u00faszta meg az MX-30, de a k\u00fcl\u00f6nleges kiad\u00e1s s\u00f6t\u00e9t alapsz\u00edn\u00e9t\u0151l legal\u00e1bb nem \u00fct el l\u00e1tv\u00e1nyosan a f\u00e9nyezetlen plasztik.<\/p><\/div>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Az aut\u00f3 k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g\u00e9nek sz\u00e1m\u00edt\u00f3, a megszokott\u00f3l elt\u00e9r\u0151 ir\u00e1nyba ny\u00edl\u00f3 h\u00e1ts\u00f3 ajt\u00f3 ugyan roppant l\u00e1tv\u00e1nyos dolog, de praktikusnak nem nevezn\u00e9m. Igaz\u00e1b\u00f3l az MX-30 \u00fagy m\u0171k\u00f6dik, mint egy h\u00e1romajt\u00f3s aut\u00f3, amin ugyan nem kell a h\u00e1ts\u00f3k besz\u00e1ll\u00e1s\u00e1t is lehet\u0151v\u00e9 tev\u0151 irgalmatlan m\u00e9ret\u0171 ajt\u00f3val bajl\u00f3dni, cser\u00e9be az osztott megold\u00e1sn\u00e1l is ugyan\u00fagy tev\u00e9kenyen r\u00e9szt kell venni az els\u0151 \u00fcl\u00e9sben utaz\u00f3knak a h\u00e1ts\u00f3k ki- \u00e9s besz\u00e1ll\u00e1s\u00e1ban.<\/p> \u00c9s ott a folytonos para, hogy melyik ajt\u00f3t kell el\u0151sz\u00f6r, majd m\u00e1sodszor becsukni. Akinek ez \u00faj, az tuti p\u00e1rszor megpr\u00f3b\u00e1lja rossz sorrendben is.\u00a0A Mazda kompakt m\u00e9ret\u0171 crossovere jellegzetes, egyedi form\u00e1j\u00fa kasztnija 4395 millim\u00e9ter hossz\u00fa, 1795 mm sz\u00e9les, 1555 mm magas \u00e9s 2655 millim\u00e9ter a tengelyt\u00e1vja, szabad hasmagass\u00e1ga 130 millim\u00e9ter.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Kezel\u0151szervei, gombjai, kapcsol\u00f3i egyt\u0151l egyig \u00fagy m\u0171k\u00f6dnek, kattannak, forognak, hogy \u00e9lm\u00e9ny \u0151ket bizger\u00e9lni. B\u00e1r a kl\u00edmakonzol \u00e9rint\u0151k\u00e9perny\u0151s kezel\u0151fel\u00fcletet is kapott, a Mazd\u00e1n\u00e1l nem sp\u00f3rolt\u00e1k meg a fizikai gombokat sem. Aki szeretn\u00e9, az tapizhatja a k\u00e9perny\u0151t is, de van gombja is a kl\u00edmavez\u00e9rl\u00e9s legt\u00f6bb, gyakran haszn\u00e1lt \u00e9s a biztons\u00e1got is szolg\u00e1l\u00f3 funkci\u00f3j\u00e1nak.<\/p> M\u0171szerfala hibrid, a k\u00e9t sz\u00e9l\u00e9n hagyom\u00e1nyos, mutat\u00f3s m\u0171szerek jelzik az energiaraml\u00e1st \u00e9s az \u00fczemanyagszintet, akkumul\u00e1tort\u00f6lt\u00f6tts\u00e9gi szintet, k\u00f6z\u00e9pen pedig v\u00e1ltoztathat\u00f3 grafik\u00e1j\u00fa kijelz\u0151 a sebess\u00e9get \u00e9s egy\u00e9b adatokat.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Els\u0151 \u00fcl\u00e9seiben nem neh\u00e9z megtal\u00e1lni a k\u00e9nyelmes poz\u00edci\u00f3t, h\u00e1tra viszont ink\u00e1bb csak kis m\u00e9ret\u0171 embereket vagy gyerekeket \u00fcltess\u00fcnk. B\u00e1r ha musz\u00e1j, 190 centivel m\u00e9g \u00e9pp elf\u00e9rek h\u00e1tul, ha a vezet\u0151 hajland\u00f3 fel\u00e1ldozni valamicsk\u00e9t a k\u00e9nyelm\u00e9b\u0151l \u00e9s el\u0151reh\u00fazza az \u00fcl\u00e9st, de a fejt\u00e9r mindenk\u00e9pp nagyon kisz\u00e1m\u00edtott. Ront a helyzeten a szinte nem is l\u00e9tez\u0151 kil\u00e1t\u00e1s, ami csup\u00e1n k\u00e9t apr\u00f3 ablakon kereszt\u00fcl \u00e9lvezhet\u0151. \u00c9s akkor m\u00e9g ott a b\u00e9na, m\u00e9ly \u00fcl\u00e9shelyzet is, amit\u0151l magasra h\u00fazott t\u00e9rdekkel k\u00e9nytelen \u00fccs\u00f6r\u00f6gni, akinek ott jut csak \u00fcl\u0151hely.\u00a0\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Csomagtart\u00f3ja 350 literes, de aki a m\u00e9lyhangok miatt a Bose m\u00e9lynyom\u00f3j\u00e1t is megv\u00e1s\u00e1rolta, az m\u00e1r csak 332 literrel gazd\u00e1lkodhat. Lehajtott h\u00e1tt\u00e1ml\u00e1val 1155 vagy 1137 liternyi ez az adat, \u00e9s van h\u00e1tul vil\u00e1g\u00edt\u00e1s, csomagr\u00f6gz\u00edt\u0151 f\u00fcl, \u00e9s bitang izmos, 1500 W terhelhet\u0151s\u00e9g\u0171, 230 voltos konnektor is. A padl\u00f3szint alatt csak a gumijav\u00edt\u00f3 k\u00e9szlet tal\u00e1lhat\u00f3, extra rakhely nincs.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Rettenetes v\u00edv\u00f3d\u00e1s k\u00eds\u00e9rheti egy elektromos aut\u00f3n\u00e1l az akkumul\u00e1torm\u00e9retez\u00e9s folyamat\u00e1t. Ha kicsi ker\u00fcl bele, akkor ugyan k\u00f6nny\u0171 maradhat az aut\u00f3, viszont a komolytalan hat\u00f3t\u00e1v sokakat elriaszthat a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st\u00f3l. Ha viszont telepakolj\u00e1k egytonn\u00e1nyi akksival, akkor nagy lesz a hat\u00f3t\u00e1v, viszont az aut\u00f3 is \u00f3loms\u00faly\u00fa, ut\u00e1latos valami lesz, ami \u00edgy annyira m\u00e1r nem is k\u00f6rnyezetbar\u00e1t.<\/p> A Mazd\u00e1n\u00e1l \u00fagy l\u00e1tszik, tudnak r\u00f3la, hogy az eur\u00f3pai aut\u00f3sok d\u00f6nt\u0151 t\u00f6bbs\u00e9ge 50 kilom\u00e9ter alatti t\u00e1vot aut\u00f3zik naponta, \u00edgy a 17,8 kWh-s akksi kapacit\u00e1s\u00e1val pap\u00edron el\u00e9rhet\u0151 85 kilom\u00e9ter erre b\u0151ven el\u00e9g lehet. (Ez nagyj\u00e1b\u00f3l a fele a\u00a0teljesen elektromos MX-30-as<\/a>\u00a0akkumul\u00e1torm\u00e9ret\u00e9nek.) Nagy k\u00e1r, hogy a tesztaut\u00f3 a t\u00f6lt\u0151oszlopr\u00f3l frissen leh\u00fazva sosem mutatott 50 kilom\u00e9tern\u00e9l nagyobb hat\u00f3t\u00e1vot, de m\u00e9g ezzel is boldogan lehet \u00e9lni, pl\u00e1ne, ha tudja valaki otthon t\u00f6lteni.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Villanymotorja 170 l\u00f3er\u0151s, amivel er\u0151sebb a hat\u00f3t\u00e1vn\u00f6vel\u0151 n\u00e9lk\u00fcli v\u00e1ltozatn\u00e1l \u2013 az csup\u00e1n 145 l\u00f3er\u0151s -, cs\u00facsnyomat\u00e9ka 260 Nm 0-4481 k\u00f6z\u00f6tti fordulaton, ami 9,1 m\u00e1sodperces gyorsul\u00e1shoz elegend\u0151. Enn\u00e9l j\u00f3val gyeng\u00e9bb, mind\u00f6ssze 75 l\u00f3er\u0151s az \u00faj fejleszt\u00e9s\u0171 Wankel-motor, aminek kamrat\u00e9rfogata 830 cm3. Nagyon nem kell megr\u00e9m\u00fclni a 75 l\u00f3er\u0151t\u0151l, hiszen a motor k\u00f6zvetlen\u00fcl sosem hajtja a kerekeket \u2013 \u00fagynevezett soros hibrid -, csup\u00e1n elektromos \u00e1ramot termel, ha a l\u00edtiumion-akkumul\u00e1tor m\u00e1r lemer\u00fclt.\u00a0<\/p> Maga a Wankel-motor egy viccesen m\u00f3k\u00e1s dolog, rengeteg el\u0151nnyel \u00e9s probl\u00e9m\u00e1val. Legtov\u00e1bb a Mazda tartott ki mellette, n\u00e1luk m\u00e9g 2012-ben is volt bolyg\u00f3dugatty\u00fas modell, \u00e9s n\u00e1lunk is j\u00e1rt\u00a0egy utols\u00f3 t\u00e1ncot az RX8-as<\/a>. Akit komolyabban \u00e9rdekel a Wankel-motor, az\u00a0ebb\u0151l a kor\u00e1bbi anyagunkb\u00f3l kiokos\u00edthatja mag\u00e1t<\/a>.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t T\u00f6lteni a gy\u00e1ri adatok szerint 7,2 kW-tal lehet az akkumul\u00e1tort, \u00e9s meglep\u0151 m\u00f3don egyen\u00e1ram\u00fa gyorst\u00f6lt\u00e9sre is k\u00e9pes az aut\u00f3, igaz, csup\u00e1n 36 kW-tal t\u00f6lthet\u0151 \u00edgy az aut\u00f3, ami 25-30 percnyi id\u0151t ig\u00e9nyel. Ez k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9gnek sz\u00e1m\u00edt, mert a PHEV-ek kis m\u00e9ret\u0171 telepei \u00e1ltal\u00e1ban nem gyorst\u00f6lthet\u0151k, hiszen sima AC-t\u00f6lt\u0151pontr\u00f3l is teljesen v\u00e1llalhat\u00f3, kb. m\u00e1sf\u00e9l \u00f3r\u00e1s id\u0151ig\u00e9nye van egy t\u00f6lt\u00e9snek.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Elektromosk\u00e9nt roppant kifinomult valami a Mazda MX-30, nagy meglepet\u00e9st nem okoz, n\u00e9ma csendben szalad, ha kell, azonnal megl\u00f3dul, a korm\u00e1ny m\u00f6g\u00f6tti f\u00fclekkel pedig a motorf\u00e9k \u2013 visszat\u00e1pl\u00e1l\u00e1s \u2013 intenzit\u00e1s\u00e1t lehet \u00e1ll\u00edtani. Aki szeret \u00edgy vezetni, az a legt\u00f6bb forgalmi helyzetben egy ped\u00e1llal megoldhat mindent, a f\u00e9kped\u00e1lhoz csak \u00e1ll\u00f3ra f\u00e9kez\u00e9sn\u00e9l vagy v\u00e9szf\u00e9kez\u00e9sn\u00e9l kell ny\u00falni. L\u00e1bbal.<\/p> Amikor kifogy a szufla az akkumul\u00e1torb\u00f3l, akkor j\u00f6n a meglepet\u00e9s. A Wankel-motor bel\u00e9p\u0151je els\u0151re annyira megh\u00f6kkent\u0151, mint mikor vas\u00e1rnap d\u00e9lben Heged\u0171s n\u00e9nin\u00e9l nekifekszik a panelnek valamelyik rokon a Hiltivel. T\u00e1voli, tompa moraj, de zavar\u00f3. \u00d6sszerezzen az ember, hogy valami biztos elromlott, de nem, csak eddig el volt k\u00e9nyeztetve a fene nagy csendben. A Wankel-motor am\u00fagy izgalmas valami, \u00e9s a Mazda utols\u00f3 szamur\u00e1jk\u00e9nt kitart\u00f3an reszelgeti, l\u00e1that\u00f3an eredm\u00e9nyesen, hogyha a jelenlegi kibocs\u00e1t\u00e1si norm\u00e1kat tudj\u00e1k hozni vele.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t A vez\u00e9rl\u00e9s t\u00e9len nagyj\u00e1b\u00f3l 20 sz\u00e1zal\u00e9kos akkumul\u00e1tort\u00f6lt\u00f6tts\u00e9gn\u00e9l kezdi el a benzinmotort is haszn\u00e1lni, addig sim\u00e1n lehet tiszt\u00e1n villannyal aut\u00f3zni. Illetve m\u00e9g padl\u00f3g\u00e1zas gyors\u00edt\u00e1sokn\u00e1l is azonnal elindul a motor, b\u00e1r ennek sok \u00e9rtelme nincs, hiszen a hajt\u00e1sba nem seg\u00edt be, csak elektromos \u00e1ramot termel.<\/p> Hi\u00e1ba nincs semmi jelent\u0151s\u00e9ge, a motor m\u00e9gsem folyamatos fordulaton dolgozva t\u00f6lti az akkumul\u00e1tort, hanem a g\u00e1zped\u00e1l \u00e1ll\u00e1s\u00e1t\u00f3l f\u00fcgg\u0151en v\u00e1ltoztatja a fordulatsz\u00e1m\u00e1t. \u00cdgy kev\u00e9sb\u00e9 zavar\u00f3 a folyamatosan egyhang\u00faan z\u00fag\u00f3 motorra k\u00e9nyes vezet\u0151knek.\u00a0<\/p> Ha valahogy siker\u00fcl 10 sz\u00e1zal\u00e9k al\u00e1 mer\u00edteni a telepeket, akkor aktiv\u00e1l\u00f3dik a tekn\u0151sb\u00e9ka \u00fczemm\u00f3d, amit\u0151l elk\u00e9peszt\u0151en lomh\u00e1v\u00e1 \u00e9s er\u0151tlenn\u00e9 v\u00e1lik az aut\u00f3, ilyenkor m\u00e9g egy lovas kocsi el\u0151z\u00e9se is \u00e9letre sz\u00f3l\u00f3 kalandd\u00e1 v\u00e1lhat. Szerencs\u00e9re p\u00e1r perc alatt \u00f6sszekapja mag\u00e1t az aut\u00f3, \u00e9s onnan ism\u00e9t mi\u00e9nk mind a 170 l\u00f3er\u0151.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Fut\u00f3m\u0171ve valamivel egyszer\u0171bb, mint amit a legt\u00f6bb Mazd\u00e1n\u00e1l megszokhattunk, itt h\u00e1tul csup\u00e1n csatolt hosszleng\u0151karos megold\u00e1st tal\u00e1lni az aut\u00f3 alatt. Ugyan ez nem olyan ig\u00e9nyes, mint a f\u00fcggetlen felf\u00fcggeszt\u00e9s, de kisebb helyen elf\u00e9r \u00e9s k\u00f6nnyebb is ann\u00e1l. Menet k\u00f6zben nem igaz\u00e1n \u00e9rezni ennek a h\u00e1tr\u00e1ny\u00e1t, legfeljebb amikor az aut\u00f3 h\u00e1tulja tal\u00e1lkozik az \u00fathib\u00e1val. Akkor viszont kellemetlen hangok \u00e9rkeznek h\u00e1tulr\u00f3l, f\u0151leg egy-egy komolyabb g\u00f6d\u00f6r ut\u00e1n. \u00dattart\u00e1sa ett\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl stabil, megb\u00edzhat\u00f3, kanyarban sem d\u0151l meg v\u00e9szesen.\u00a0<\/p> Korm\u00e1nyz\u00e1sa prec\u00edz, a korm\u00e1ny forgat\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges er\u0151 is j\u00f3l eltal\u00e1lt, \u00e9s a f\u0171thet\u0151 korm\u00e1nyker\u00e9k fog\u00e1sa is kellemes, a rajta l\u00e9v\u0151 gombokkal pedig rengeteg dolgot el lehet int\u00e9zni. A rajta l\u00e9v\u0151 feliratok apr\u00f3k, n\u00e9melyik nehezen kivehet\u0151 a csillog\u00f3 fel\u00fcleten, de a funkci\u00f3k hely\u00e9t p\u00e1r nap alatt meg lehet jegyezni, onnan vakon megy minden.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Vezet\u0151t\u00e1mogat\u00f3 rendszerei k\u00f6z\u00fcl nekem a holtt\u00e9rfigyel\u0151 lett a kedvencem, mert m\u00e9g a t\u00fck\u00f6rbe sem kell belen\u00e9zni, hogy tudjunk a holtt\u00e9rben settenked\u0151 m\u00e1sik aut\u00f3sr\u00f3l. A head-up display egy apr\u00f3 kis jellel mutatja meg, melyik oldalon van valaki, akit m\u00e9g nem is l\u00e1tunk. Im\u00e1dtam a keresztir\u00e1ny\u00fa forgalomra figyelmeztet\u0151 rendszert is, ami a h\u00e1trafel\u00e9 kiparkol\u00e1st k\u00f6nny\u00edti, illetve teszi biztons\u00e1goss\u00e1 az am\u00fagy h\u00e1trafel\u00e9 nehezen \u00e1tl\u00e1that\u00f3 kasztnij\u00fa aut\u00f3val. A parkol\u00e1sban, man\u0151verez\u00e9sben a 360 fokos k\u00e9pet ad\u00f3 kamera is nagy seg\u00edts\u00e9g.<\/p> Apr\u00f3 figyelmess\u00e9g, hogy a napi kilom\u00e9ter-sz\u00e1ml\u00e1l\u00f3nak saj\u00e1t gombja van, amit j\u00f3val egyszer\u0171bb \u00edgy haszn\u00e1lni, mintha men\u00fcben k\u00e9ne null\u00e1zni. Igaz, ez legfeljebb azokat \u00e9rinti, akik k\u00e9nyesek a fogyaszt\u00e1sra \u00e9s figyelik is azt. Ami 580 kilom\u00e9ter ut\u00e1n 5,9 liter benzin \/100 km \u00e9s 21,6 kWh \/100 km lett. Mindezt vegyes haszn\u00e1lat mellett, amiben aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1s hosszabb utak is szerepeltek, \u00e9s tiszt\u00e1n elektromos \u00fczemben leaut\u00f3zott v\u00e1rosi napok is. Ez nem t\u0171nik valami extra takar\u00e9kosnak, ami nyilv\u00e1n a sok hibrid m\u00f3dban megtett kilom\u00e9ter miatt alakult \u00edgy.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t A 21,6 kWh \u00f3ra otthoni t\u00f6lt\u00e9ssel, 70 Ft-os kWh \u00e1ron az \u00fagy 1470 forint k\u00f6lts\u00e9g, amit 600 forintos benzinn\u00e9l plusz 2,45 liternek lehet sz\u00e1molni. A kett\u0151 egy\u00fctt m\u00e1r 8,3 literes fogyaszt\u00e1snak felelne meg, ha \u00e9rdemes lenne ilyen sz\u00e1mol\u00e1sokba belemenni. De mivel a kilom\u00e9terk\u00f6lts\u00e9g nagyban f\u00fcgg az elektromos haszn\u00e1latt\u00f3l \u2013 gyakori otthont\u00f6lt\u00e9ssel, tiszt\u00e1n villannyal aut\u00f3zva a 2,3 literes \u00e1tsz\u00e1m\u00edtott fogyaszt\u00e1s is el\u00e9rhet\u0151 vele m\u00e9g a nem \u00e9ppen fogyaszt\u00e1sbar\u00e1t t\u00e9li kl\u00edma mellett is.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t A Wankel-motorral megt\u00e1mogatott elektromos Mazda MX-30 R-EV alap\u00e1ra 13 600 000 forint, ami pont 100 ezerrel t\u00f6bb, mint a BEV, vagyis tiszt\u00e1n elektromos v\u00e1ltozat indul\u00f3\u00e1ra. A cs\u00facsv\u00e1ltozat pedig 16 040 000 forintba ker\u00fcl. A megrendel\u00e9skori \u00e1rakat a Mazda garant\u00e1lja, f\u00fcggetlen\u00fcl att\u00f3l, hogy mikor \u00e9rkezik meg val\u00f3j\u00e1ban az aut\u00f3 \u00e9s akkor \u00e9ppen hogy \u00e1ll a forint \u00e1rfolyama.<\/p> Az extralist\u00e1n mind\u00f6ssze a k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le f\u00e9nyez\u00e9sek tal\u00e1lhat\u00f3ak meg, ezekkel lehet m\u00e9g egy kicsit n\u00f6velni a sz\u00e1mla v\u00e9g\u00f6sszeg\u00e9t. A met\u00e1lf\u00e9nyez\u00e9s fel\u00e1ra 200 ezer forint, kicsit t\u00f6bbe, 270 ezerbe ker\u00fcl a Machine Grey fant\u00e1zianev\u0171 fest\u00e9s, a t\u00f6bbsz\u00edn\u0171 f\u00e9nyez\u00e9s\u00e9rt pedig 520 ezret k\u00e9rnek, a jellegzetes Mazda-piros \u2013 ez Soul Red Crystal n\u00e9ven fut \u2013 a legdr\u00e1g\u00e1bb, ez\u00e9rt 700 ezret kell fizetni.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\tR\u00f6viden - Mazda MX-30 R-EV Edition R<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
K\u00fcls\u0151<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Bels\u0151<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Technika<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Vezet\u00e9s<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
K\u00f6lts\u00e9gek<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
A Mazda MX-30 R-EV \u00e9s vet\u00e9lyt\u00e1rsai \u2013 Lista\u00e1r, forint<\/th><\/tr> MAZDA MX 30 BEV 35,5 KWH \u2013 200 KM (145 LE)<\/td> 13 500 000<\/td><\/tr> MAZDA MX 30 R EV 17,8 KWH \u2013 85 KM (170 LE)<\/td> 13 600 000<\/td><\/tr> KIA NIRO PHEV 11,1 KWH \u2013 65 KM (180 LE)<\/td> 13 949 000<\/td><\/tr> BMW X1 XDRIVE25E \u2013 86 KM (245 LE)<\/td> 17 900 000<\/td><\/tr><\/tbody><\/table> \t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\u00c9rt\u00e9kel\u00e9s<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t