{"id":3445,"date":"2023-12-27T21:54:16","date_gmt":"2023-12-27T20:54:16","guid":{"rendered":"https:\/\/flottaokosan.hu\/?p=3445"},"modified":"2024-12-05T13:24:15","modified_gmt":"2024-12-05T12:24:15","slug":"ezekkel-az-autokkal-lehet-sok-benzint-megsporolni","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/flottaokosan.hu\/ezekkel-az-autokkal-lehet-sok-benzint-megsporolni\/","title":{"rendered":"Ezekkel az aut\u00f3kkal lehet sok benzint megsp\u00f3rolni"},"content":{"rendered":"\t\t
Od\u00e1ig \u00e9rt a konnektorr\u00f3l t\u00f6lthet\u0151 akkus hibridek fejl\u0151d\u00e9se, hogy t\u00f6bb m\u00e1rk\u00e1n\u00e1l is h\u00e1romjegy\u0171 hat\u00f3t\u00e1v\u00e9rt\u00e9keket ad ki a szabv\u00e1nyos ciklusban v\u00e9gzett m\u00e9r\u00e9s. \u00d6sszegy\u0171jt\u00f6tt\u00fck a legnagyobb hat\u00f3t\u00e1v\u00fa plug-in hibrideket.<\/strong><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Nagyj\u00e1b\u00f3l egy \u00e9vtizede vannak vel\u00fcnk konnektorr\u00f3l t\u00f6lthet\u0151 akkumul\u00e1toros hibrid sz\u00e9riaaut\u00f3k. Id\u0151k\u00f6zben az MG EHS-t\u0151l a Bentley Bentayg\u00e1ig nagyon sokf\u00e9le modellb\u0151l sz\u00fcletett k\u00fcls\u0151 t\u00f6lt\u00e9s\u0171 akkumul\u00e1toros hibrid. A kezdetben 15-25 kilom\u00e9teres hat\u00f3t\u00e1v az akkukapacit\u00e1s n\u00f6vel\u00e9s\u00e9vel \u00e9s a cell\u00e1k fejl\u0151d\u00e9s\u00e9vel sz\u00e9pen n\u0151tt, ma m\u00e1r nem ut\u00f3pia 100 kilom\u00e9teres val\u00f3s elektromos hat\u00f3t\u00e1v\u00fa aut\u00f3t v\u00e1s\u00e1rolni. A konnektoros hibridek k\u00f6z\u00fcl a WLTP-m\u00e9r\u00e9s szerint a legjobb hat\u00f3t\u00e1vot \u00edg\u00e9r\u0151 aut\u00f3kr\u00f3l sz\u00f3l ez a cikk.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Ezek az aut\u00f3k a mindennapos utak legeslegnagyobb r\u00e9sz\u00e9t k\u00e9pesek elektromos hajt\u00e1ssal, bels\u0151 \u00e9g\u00e9s\u0171 motorjuk n\u00e9lk\u00fcl megtenni, de hosszabb utaz\u00e1skor nem viselkednek villanyaut\u00f3k\u00e9nt. Teh\u00e1t nem k\u00e1rhoztatj\u00e1k gazd\u00e1jukat akkut\u00f6lt\u00e9sre, ami tankol\u00e1shoz k\u00e9pest akkor is lass\u00fa \u00e9s id\u0151ig\u00e9nyes, ha az \u00fatvonalon \u00e9pp van egyen\u00e1ram\u00fa vill\u00e1mt\u00f6lt\u0151, \u00e9pp nem foglalt, \u00e9pp kell\u0151en lemer\u00fclt \u00e9s megfelel\u0151 h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet\u0171 akkuval \u00e9r\u00fcnk oda \u00e9s nincs valami gond, ami \u00e9pp akkor \u00e9s \u00e9pp azt a t\u00f6lt\u0151t teszi haszn\u00e1lhatatlann\u00e1 sz\u00e1munkra, amit kin\u00e9zt\u00fcnk.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Saj\u00e1t gy\u0171jt\u00e9sen alapul\u00f3 cikk\u00fcnkben nem \u00e1ll\u00edtunk fel abszol\u00fat sorrendet a hat\u00f3t\u00e1v alapj\u00e1n, mert \u00e9pp a kiemelked\u0151 elektromos hat\u00f3t\u00e1v\u00fa plug-in hibridek egy r\u00e9sze nincs is piacon Magyarorsz\u00e1gon. \u00cdgy a 476 l\u00f3er\u0151s hajt\u00e1srendszer\u0171 WEY Coffee 01 hi\u00e1ba menne el gy\u00e1ri adatai szerint 140 kilom\u00e9tert k\u00e9t k\u00fcls\u0151 t\u00f6lt\u00e9s k\u00f6z\u00f6tt, az 5,0 mp alatt 100-ra gyorsul\u00f3 235 km\/\u00f3r\u00e1val nyomulni k\u00e9pes SUV nem kaphat\u00f3 itthon, csak t\u0151l\u00fcnk nyugatabbra.<\/p> T\u00e1vol van a magyar piact\u00f3l, \u00edgy kimarad az \u00e1ttekint\u00e9sb\u0151l a Karma GS-6 is, amely ink\u00e1bb benzinmotor\u00fa hat\u00f3t\u00e1vn\u00f6vel\u0151s villanyaut\u00f3, semmint konnektorr\u00f3l t\u00f6lthet\u0151 akkus hibrid. Az 1,5 literes, sorh\u00e1rmas benzines csak \u00e1ramot fejleszt a 400 kW (536 LE) \u00f6sszteljes\u00edtm\u00e9ny\u0171 k\u00e9t villanymotornak, amelyek nyomat\u00e9kvektor\u00e1l\u00e1ssal hajtj\u00e1k a h\u00e1ts\u00f3 kerekeket.<\/p> R\u00e1ad\u00e1sul itt a WLTP-adat is hi\u00e1nyzik, de \u00e9rdekess\u00e9ge miatt \u00e1lljon itt err\u0151l az aut\u00f3r\u00f3l, hogy lopakod\u00f3 (stealth) \u00fczemm\u00f3dba kapcsolva a gy\u00e1rt\u00f3 szerint 80 m\u00e9rf\u00f6ld az elektromos hat\u00f3t\u00e1vja a 28 kilowatt\u00f3r\u00e1s akkucsomaggal, ami 128 km.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t De vissza Magyarorsz\u00e1gra, ahol \u00e9veken \u00e1t a plug-in hibrid Toyota RAV4 \u00e9s testv\u00e9rmodellje, a Suzuki Across adta mag\u00e1t, ha igaz\u00e1n nagy hat\u00f3t\u00e1v\u00fa konnektoros hibridet kellett eml\u00edten\u00fcnk. 75 km hat\u00f3t\u00e1vval ma is j\u00f3l \u00e1llnak, \u00e9s ezek is csak b\u0151 b\u00fcdzs\u00e9vel j\u00f6nnek sz\u00f3ba aut\u00f3v\u00e1s\u00e1rl\u00e1skor, mert az Across az egymilli\u00f3s kedvezm\u00e9nnyel is 24 570 000 forintr\u00f3l indul.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Nagyon sok m\u00e1rka k\u00edn\u00e1l konnektorr\u00f3l t\u00f6lthet\u0151 akkus hibrideket, de a legt\u00f6bben meg\u00e1llnak 10-12 kilowatt\u00f3r\u00e1s akkun\u00e1l, mert k\u00f6lts\u00e9galapon jobb kompromisszumnak tartj\u00e1k a nagyj\u00e1b\u00f3l 45-60 km szabv\u00e1nyos hat\u00f3t\u00e1v\u00fa z\u00f6ld rendsz\u00e1mos hibrideket.<\/p> A pr\u00e9miumm\u00e1rk\u00e1k egy r\u00e9sze azonban r\u00e1fek\u00fcdt a konnektorr\u00f3l t\u00f6lthet\u0151 akkus hibridek elektromos hat\u00f3t\u00e1vn\u00f6vel\u00e9s\u00e9re \u00e9s az els\u0151 Nissan LEAF-\u00e9t meghalad\u00f3 akkukapacit\u00e1ssal gy\u00e1rtja plug-in aut\u00f3i egy r\u00e9sz\u00e9t. A nagyobb akkuval a mindennapokban sokkal t\u00f6bb utat tehetnek meg ezek az aut\u00f3k helyi emisszi\u00f3 n\u00e9lk\u00fcl \u00e9s csendben, aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n pedig a s\u00falyt\u00f6bblet nem ront sokat a val\u00f3s fogyaszt\u00e1son, mert ott a l\u00e9gellen\u00e1ll\u00e1s a f\u0151 menetellen\u00e1ll\u00e1s.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Jelenleg h\u00e1rom aut\u00f3gy\u00e1rt\u00f3 k\u00edn\u00e1l igaz\u00e1n kiemelked\u0151 hat\u00f3t\u00e1v\u00fa konnektoros hibrideket haz\u00e1nkban, \u00e1b\u00e9c\u00e9rendben a BMW, a Mercedes-Benz \u00e9s a Range Rover.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t A Range Rover P460e AWD PHEV SE nev\u00e9nek hossz\u00fas\u00e1ga egy spanyol nemest id\u00e9z, \u00e9s ehhez illik a hat\u00f3t\u00e1vols\u00e1ga is. A brutt\u00f3 38,2, nett\u00f3 30,0 kilowatt\u00f3r\u00e1s, egyen\u00e1ramr\u00f3l gyorst\u00f6lthet\u0151 akkumul\u00e1torral 119 kilom\u00e9tert tehet meg a WLTP-m\u00e9r\u00e9s alapj\u00e1n, v\u00e1rosi forgalomban ak\u00e1r enn\u00e9l t\u00f6bbet is.<\/p> Ez eg\u00e9szen hatalmas t\u00e1vols\u00e1g, ak\u00e1r m\u00e1s m\u00e1rk\u00e1k PHEV-aut\u00f3ihoz m\u00e9rj\u00fck, ak\u00e1r h\u00e1zon bel\u00fcli modellekkel vetj\u00fck \u00f6ssze. A Velar P400e a 404 l\u00f3er\u0151s hajt\u00e1srendszerrel a WLTP-m\u00e9r\u00e9s szerint 51 kilom\u00e9ternyire jut, a h\u00e1romhengeres benzinest kap\u00f3 Discovery Sportban 47 km a plug-in hibridek gy\u00e1ri adata.<\/p> A 460 l\u00f3er\u0151s hajt\u00e1srendszer benzines tagja az \u00faj fejleszt\u00e9s\u0171 sorhatos motor. A nemes brit terepj\u00e1r\u00f3 hasmagass\u00e1ga 7,5 centivel megemelhet\u0151, a l\u00e9grug\u00f3z\u00e1snak h\u00e1la a plug-in Range Rover arisztokratikus rezzen\u00e9stelens\u00e9ggel g\u00e1zol \u00e1t 90 centis v\u00edzen vagy gyorsul 5,7 mp alatt 100-ig \u00e9s innen m\u00e9g tov\u00e1bb 225 km\/\u00f3r\u00e1ig. A 2695 kil\u00f3s st\u00e1tusszimb\u00f3lum m\u00f6g\u00e9 3000 kg-os f\u00e9kezett ut\u00e1nfut\u00f3t akaszthatunk, ha jogos\u00edtv\u00e1nyunk engedi a teljes terhel\u00e9ssel 6840 kilogrammos j\u00e1rm\u0171szerelv\u00e9ny vezet\u00e9s\u00e9t.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Akkumul\u00e1tor\u00e1nak teljes \u00fajrat\u00f6lt\u00e9se v\u00e1ltakoz\u00f3 \u00e1ramr\u00f3l mintegy \u00f6t \u00f3ra alatt lehets\u00e9ges, a fed\u00e9lzeti AC-t\u00f6lt\u0151berendez\u00e9s 7 kW-tal engedi t\u00f6lteni a nett\u00f3 30 kilowatt\u00f3r\u00e1s akkut. A 3,0 literes, soros hathengeres benzineshez itt 160 kW vagy 218 l\u00f3er\u0151s hajt\u00f3 villanymotor csatlakozik. A gyorsul\u00e1s 100-ra 5,5 mp, a v\u00e9gsebess\u00e9g 225 km\/\u00f3ra. A 38,2 kilowatt\u00f3r\u00e1s brutt\u00f3 kapacit\u00e1s j\u00f3val nagyobb, mint az els\u0151 Nissan LEAF-\u00e9, a jap\u00e1n villanyaut\u00f3 24 kilowatt\u00f3r\u00e1s teleppel indult, ami 2015-ben 30 kWh-ra b\u0151v\u00fclt.<\/p> A nev\u00e9ben a sport sz\u00f3t visel\u0151 Range Rover Sport vezethet\u0151s\u00e9g\u00e9t a n\u00e9gyker\u00e9k-korm\u00e1nyz\u00e1s 11 m\u00e9teren bel\u00fcli fordul\u00f3k\u00f6rrel jav\u00edtja. Ennek terepen is haszn\u00e1t vessz\u00fck, ahol a \u201enagy\u201d Range Rover 900 millim\u00e9teres g\u00e1zl\u00f3m\u00e9lys\u00e9g\u00e9t tudja \u00e9s nem vall sz\u00e9gyent a Terrain Response rendszer h\u00e9t talajt\u00edpushoz igaz\u00edthat\u00f3 m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9vel sem.<\/p> A m\u00e1rka kisebb aut\u00f3iban is tisztess\u00e9ges akkukapacit\u00e1s van, a z\u00f6ld rendsz\u00e1mos Evoque 68 km-t tehet meg k\u00fcls\u0151 t\u00f6lt\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl. A 2082 kil\u00f3r\u00f3l indul\u00f3 SUV 7,2 mp alatt gyorsul 100-ra, 269 l\u00f3er\u0151 a rendszerteljes\u00edtm\u00e9nye \u00e9s 540 Nm nyomat\u00e9kmaximuma.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t T\u00f6bbnyire a BMW a 12,0 kilowatt\u00f3r\u00e1s brutt\u00f3 \u00e9s 10,5 kWh-s nett\u00f3 kapacit\u00e1s\u00fa akkukat teszi h\u00e1ts\u00f3- vagy \u00f6sszker\u00e9khajt\u00e1s\u00fa konnektoros hibridjeibe, amib\u0151l a 3-asban 47-60, az 530e kombiban 51-57 km hat\u00f3t\u00e1v j\u00f6n ki a WLTP-m\u00e9r\u00e9s szerint.<\/p> \u00dajabb gener\u00e1ci\u00f3s plug-in hibridjei viszont j\u00f3val t\u00f6bbet ny\u00fajtanak enn\u00e9l. Nett\u00f3 14,2, brutt\u00f3 16,3 kilowatt\u00f3r\u00e1s akkuj\u00e1val a 225e xDrive Active Tourer, a m\u00e1rka \u00f6t\u00fcl\u00e9ses egyter\u0171je 83-92 km hat\u00f3t\u00e1vra k\u00e9pes, amikor csak a 80 kW-os vagy 109 l\u00f3er\u0151s elektromotorja hajtja.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t H\u00e1zon bel\u00fcl az \u00f6t\u00fcl\u00e9ses egyter\u0171 a vele azonos technik\u00e1j\u00fa plug-in X1-est (76-88 km) \u00e9s a 45 170 000 forintr\u00f3l indul\u00f3 750e xDrive Limousine hat\u00f3t\u00e1vj\u00e1t is veri, mert a 489 l\u00f3er\u0151s hajt\u00e1srendszer elektromos r\u00e9sz\u00e9t haszn\u00e1lva az \u00faj 7-es 76-80 km alatt mer\u00edti le nett\u00f3 17,6 kilowatt\u00f3r\u00e1s nagyfesz\u00fclts\u00e9g\u0171 akkumul\u00e1tor\u00e1t.<\/p> A m\u00e1rka k\u00edn\u00e1lat\u00e1ban a z\u00f6ld rendsz\u00e1mos X5 jut a legmesszebb sorhatos benzines motorja n\u00e9lk\u00fcl. Az XM-ben is bevetett, 197 l\u00f3er\u0151s hajt\u00f3 villamos g\u00e9ppel \u00e9s a brutt\u00f3 29,5, nett\u00f3 25,7 kilowatt\u00f3r\u00e1s akkumul\u00e1tor energiatartalm\u00e1val 94-110 kilom\u00e9tert tehet meg. A 489 l\u00f3er\u0151s rendszerteljes\u00edtm\u00e9ny\u0171, 4,8 mp alatt 100-ra gyorsul\u00f3 terepj\u00e1r\u00f3 \u00e1ra sem mindennapi: 37 700 000 forintr\u00f3l indul.<\/p> De mivel az XM-be sem jut nagyobb akku, a 71 640 000 forintr\u00f3l rajtol\u00f3 agresszorban legk\u00e9s\u0151bb 76-81 km ut\u00e1n \u00e9letre kel a puszt\u00edt\u00f3an er\u0151s V8.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Sajnos a BMW nem ad egyen\u00e1ram\u00fa gyorst\u00f6lt\u00e9st konnektoros hibridjeihez, mert \u00e1ll\u00e1spontjuk szerint ez felesleges. Otthon vagy az irod\u00e1ban a fali t\u00f6lt\u0151r\u0151l a 7,4 kilowattos AC-t\u00f6lt\u00e9ssel \u00fagyis felt\u00f6lt az akku \u00f6t \u00f3r\u00e1n be\u00fcl, hosszabb utakon pedig a benzinessel haladnak a vev\u0151ik \u2013 mondj\u00e1k \u0151k. K\u00e1r, hogy az \u00fcgyfeleiknek nem jut t\u00f6bb utaz\u00e1si opci\u00f3 az egyen\u00e1ram\u00fa t\u00f6lt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9ggel.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Ezzel szemben 55 kilowattos egyen\u00e1ram\u00fa gyorst\u00f6lt\u00e9st k\u00edn\u00e1lnak a frissebb plug-in Mercedesek, k\u00f6zt\u00fck a C-oszt\u00e1ly vagy az id\u00e9n lev\u00e1ltott GLC. A m\u00e1rka konnektoros hibridjeinek az is egy k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9ge, hogy a n\u00e9gyhengeres benzinesen k\u00edv\u00fcl a sorn\u00e9gyes d\u00edzelmotorral is t\u00e1rs\u00edthat\u00f3 a nagy akkus hibrid hajt\u00e1srendszer a C-oszt\u00e1lyban, a GLC-ben \u00e9s a GLE-ben is. R\u00e1ad\u00e1sul a z\u00f6ld rendsz\u00e1mos hibridekben r\u00e9szben a h\u00e1ts\u00f3 \u00e9s az \u00f6sszker\u00e9khajt\u00e1s k\u00f6z\u00f6tt is v\u00e1laszthatunk.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t H\u00e1zon bel\u00fcl a d\u00edzel C 300de hat\u00f3t\u00e1vja 100-114 km, a kicsit k\u00f6nnyebb \u00e9s er\u0151sebb bels\u0151 \u00e9g\u00e9s\u0171 motorral a benzines C 300e adata 102-116 km. Mindk\u00e9t t\u00edpus 55 kW-os maximummal t\u00f6lthet\u0151 egyen\u00e1ramr\u00f3l \u00e9s a konnektoros hibridek k\u00f6z\u00f6tt kiemelked\u0151 11 kW-tal v\u00e1lt\u00f3\u00e1ramr\u00f3l. A plug-in GLC kup\u00e9r\u00f3l nemr\u00e9g \u00edrtunk tesztet, az aut\u00f3 k\u00f6z\u00fati val\u00f3s hat\u00f3t\u00e1vja sz\u0171ken, de h\u00e1romjegy\u0171 volt, m\u00edg a szabv\u00e1nyos m\u00e9r\u00e9s eredm\u00e9nye a GLC Coup\u00e9 400e eset\u00e9ben 119-130 km.<\/p> A z\u00f6ld rendsz\u00e1mos GLE maximuma d\u00edzel \u00e9s benzines bels\u0151 \u00e9g\u00e9s\u0171 motorral is 105 km. A GLE-hez hasonl\u00f3an 60 kilowattos vill\u00e1mt\u00f6lt\u00e9sre k\u00e9pes S-oszt\u00e1lyban a 450e 98-117, az 510 l\u00f3er\u0151s rendszerteljes\u00edtm\u00e9ny\u0171 S 580e m\u00e9g kicsit t\u00f6bbet, 99-118 km-t tehet meg \u00e1rammal. De azt is hozz\u00e1 kell tenni, hogy az S-ben a nagy akkucsomag mind\u00f6ssze 350 literes csomagteret hagy meg, ami csal\u00f3d\u00e1st kelt egy ennyire tereb\u00e9lyes luxusaut\u00f3t\u00f3l. A BMW ezt jobban megoldotta a 7-esben.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\u00c1rammal, 100 km felett<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Hat\u00e1r volt a 75 km<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Nagyobb akkuk, mint a kor\u00e1bbi villanyaut\u00f3kban<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Er\u0151s szerepl\u0151 a Range Rover<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
X5: f\u00e9l\u00e1ron az XM el\u0151tt<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
DC-gyorst\u00f6lt\u00e9s a Mercedesekben<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Hat\u00f3t\u00e1vugr\u00e1s el\u0151tt a VW konszern<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t