Sz\u00e1mos k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le ok miatt v\u00e1ltoznak a sebess\u00e9ghat\u00e1rok az orsz\u00e1g \u00fatjain, szinte heti szinten. 2020-ban eddig 27 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 szakaszon m\u00f3dos\u00edtotta a j\u00e1rm\u0171vek maxim\u00e1lisan engedett temp\u00f3j\u00e1t a Magyar K\u00f6z\u00fat Zrt. (MK) \u2013 der\u00fcl ki a Vezess \u00e1ltal kik\u00e9rt adatokb\u00f3l. A beavatkoz\u00e1sok lok\u00e1lis jelleg\u0171ek, az \u00e9rintett szakaszok hossz\u00fas\u00e1ga igen elt\u00e9r\u0151, akadnak k\u00f6zt\u00fck ideiglenes m\u00f3dos\u00edt\u00e1sok is.<\/p>
\u00a0<\/p><\/div>
A v\u00e1ltoztat\u00e1sokat jellemz\u0151en nem a k\u00f6telez\u0151 forgalmirend-fel\u00fclvizsg\u00e1lataik eredm\u00e9nyezik, hanem f\u0151k\u00e9nt \u00fczemeltet\u00e9si tapasztalatok, illetve lakoss\u00e1gi \u00e9s \u00f6nkorm\u00e1nyzati kezdem\u00e9nyez\u00e9sek, de tal\u00e1lni k\u00f6zt\u00fck rend\u0151rs\u00e9git is.<\/p><\/div>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Melyik utakon cs\u00f6kkent a sebess\u00e9ghat\u00e1r?<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tA 27 v\u00e1ltoz\u00e1sb\u00f3l 23 alkalommal lejjebb vitt\u00e9k a temp\u00f3t, ezeket megy\u00e9k szerint k\u00f6z\u00f6lj\u00fck, hogy mindenki k\u00f6nnyebben b\u00f6ng\u00e9szhessen az \u00e1ltala haszn\u00e1lt orsz\u00e1gr\u00e9szek k\u00f6z\u00f6tt. Mindegyikn\u00e9l k\u00e9rt\u00fcnk magyar\u00e1zatot a v\u00e1ltoztat\u00e1sra, ahol tudjuk, a m\u00f3dos\u00edt\u00e1s ok\u00e1t is felt\u00fcntetj\u00fck.<\/p>
Baranya<\/strong><\/p>- A 6-os f\u0151\u00fat bal oldal\u00e1n a 201-es kilom\u00e9ter-szelv\u00e9nyn\u00e9l (ksz) 70 km\/\u00f3r\u00e1r\u00f3l 50-re cs\u00f6kkentett\u00e9k a sebess\u00e9get. \u201eP\u00e9cs belter\u00fcleti, bev\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00f6zpontok mellett elhalad\u00f3 szakasz\u00e1n a k\u00f6zleked\u00e9sbiztons\u00e1g n\u00f6vel\u00e9se miatt sz\u00fcntett\u00e9k meg az emelt sebess\u00e9g\u0171 szakaszt a v\u00e1rosk\u00f6zpont ir\u00e1ny\u00e1ba\u201d \u2013 \u00edrja az MK.<\/li>
- 57-es f\u0151\u00fat \u2013 M6 aut\u00f3p\u00e1lya csom\u00f3pontj\u00e1n\u00e1l 7-8 ksz-ek k\u00f6z\u00f6tt 70 km\/\u00f3ra helyett 60 lett a maxim\u00e1lisan engedett sebess\u00e9g a biztons\u00e1g n\u00f6vel\u00e9se miatt.<\/li>
- 57-es f\u0151\u00fat 41-es ksz-n\u00e9l 70 km\/\u00f3ra az \u00e9rv\u00e9nyes szab\u00e1ly. \u00daj, jelz\u0151l\u00e1mp\u00e1val szab\u00e1lyozott ker\u00e9kp\u00e1r\u00fat \u00e1tvezet\u00e9s l\u00e9tes\u00fclt a p\u00e9csi elker\u00fcl\u0151 \u00fat k\u00fclter\u00fcleti szakasz\u00e1n.<\/li><\/ul>
B\u00e1cs-Kiskun<\/strong><\/p>- 5-\u00f6s f\u0151\u00fat 63-as ksz-ben l\u00e9v\u0151, a Fels\u0151lajosi \u00e1llatkerthez, illetve a M\u00e1rka \u00fcd\u00edt\u0151gy\u00e1rhoz vezet\u0151 \u00fat csom\u00f3pontja el\u0151tt, mindk\u00e9t ir\u00e1nyb\u00f3l 100-100 m\u00e9terre ideiglenesen, a csom\u00f3pont esetleges meg\u00e9p\u00fcl\u00e9s\u00e9ig 60 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s \u00e9l.<\/li>
- 44-es f\u0151\u00fat 30-as ksz-ben l\u00e9v\u0151 vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3ban ideiglenes sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1st vezettek be, ami 60 km\/\u00f3ra. A M\u00c1V Zrt. k\u00e9rte a vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3ban, annak leromlott \u00e1llapota miatt a szintbeli keresztez\u00e9s gumi elemeinek cser\u00e9l\u00e9s\u00e9ig, \u00e9s az \u00e1tj\u00e1r\u00f3 v\u00e1g\u00e1nyszab\u00e1lyoz\u00e1s\u00e1ig.<\/li>
- 451-es m\u00e1sodrend\u0171 f\u0151\u00fat 9-es ksz-ben l\u00e9v\u0151 vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3ban 30 km\/\u00f3r\u00e1s ideiglenes sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s \u00e9l. Szint\u00e9n a M\u00c1V k\u00e9rte a vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3ban, annak leromlott \u00e1llapota miatt a 30 km\/\u00f3ra ideiglenes bevezet\u00e9s\u00e9t a szintbeli keresztez\u00e9s aszfaltburkolat\u00e1nak jav\u00edt\u00e1s\u00e1ig.<\/li><\/ul>
Csongr\u00e1d-Csan\u00e1d<\/strong><\/p>- 45-\u00f6s f\u0151\u00fat Szentest elker\u00fcl\u0151 szakasz\u00e1n, az Ipartelepi \u00e9s Szarvasi \u00faton volt forgalmi rend fel\u00fclvizsg\u00e1lat, emiatt megv\u00e1ltozott a kor\u00e1bbi rend. Az Ipartelepi szakaszon a lakott ter\u00fclet kezdete\/v\u00e9ge t\u00e1bl\u00e1k \u00faj szelv\u00e9nybe, a 45 sz. f\u0151\u00fat 27+687 ksz-b\u0151l a 25+720 ksz-be \u2013 a Hadzsy J\u00e1nos \u00fati csom\u00f3ponthoz \u2013 lettek \u00e1thelyez\u00e9sre. A t\u00e1bl\u00e1k kor\u00e1bbi hely\u00e9t\u0151l 70 km\/\u00f3ra, majd 90 km\/\u00f3ra a sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s. A Szarvasi \u00faton a Nagyhegyi szakaszon a 45-\u00f6s f\u0151\u00fat a 23+130 ksz-t\u0151l a 22+297 ksz-ig\u00a0 a kor\u00e1bbi lakott ter\u00fcleten k\u00edv\u00fcli szab\u00e1lyz\u00e1s helyett 70 km\/\u00f3r\u00e1s korl\u00e1toz\u00e1s \u00e9rv\u00e9nyes. A v\u00e1ltoztat\u00e1sok sor\u00e1n figyelembe vett\u00e9k a k\u00f6rnyezet be\u00e9p\u00edtetts\u00e9get, k\u00f6zvil\u00e1g\u00edt\u00e1st, lakoss\u00e1gi, telep\u00fcl\u00e9si ig\u00e9nyeket.<\/li>
- A Megyei Rend\u0151r-f\u0151kapit\u00e1nys\u00e1g kezdem\u00e9nyez\u00e9s\u00e9re egy balesetet k\u00f6vet\u0151en az 55-\u00f6s f\u0151\u00faton a forgalmi rend fel\u00fclvizsg\u00e1lat ut\u00e1n v\u00e1ltoztattak. Domasz\u00e9k bevezet\u0151 \u00e9s kihajt\u00f3 szakasz\u00e1n az 55-\u00f6s f\u0151\u00faton a Kert\u00e9sz \u00e9s Klebelsberg Kun\u00f3 utc\u00e1k t\u00e9rs\u00e9g\u00e9ben 60 km\/\u00f3ra korl\u00e1toz\u00e1st vezettek be. Az \u00faj szab\u00e1lyoz\u00e1sban Szeged ir\u00e1ny\u00e1b\u00f3l a De\u00e1k Ferenc utcai csom\u00f3pont is \u00e9rintett. Az \u00faj forgalmi rend szeptember \u00f3ta \u00e9rv\u00e9nyes. Inform\u00e1ci\u00f3ink szerint a rend\u0151rs\u00e9g mindk\u00e9t esetben ellen\u0151rz\u00e9si pontot akar telep\u00edteni az \u00faj forgalmi rend ellen\u0151rz\u00e9se miatt.<\/li><\/ul>
Fej\u00e9r<\/strong><\/p>- A 7-es f\u0151\u00faton az \u0150rh\u00e1z utca 53-as ksz-ben mindk\u00e9t oldalon 60 km\/\u00f3ra az \u00faj cs\u00facssebess\u00e9g, ami a m\u00e1r megl\u00e9v\u0151 sebess\u00e9gkorl\u00e1tozott szakasz b\u0151v\u00edt\u00e9se. G\u00e1rdony \u00f6nkorm\u00e1nyzata k\u00e9rte, mivel a v\u00e1rosgazd\u00e1lkod\u00e1si v\u00e1llalata az \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lattal egy\u00fctt ide k\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt. (Az \u0150rh\u00e1z utca \u00e9s a 7-es f\u0151\u00fat keresztez\u0151d\u00e9se egyszer\u0171 \u00fatcsatlakoz\u00e1s, lakott ter\u00fcleten k\u00edv\u00fcl.)<\/li>
- 811-es f\u0151\u00fat 7-es ksz-ben l\u00e9v\u0151 vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3 burkolat\u00e1nak t\u00f6nkremenetele miatt 60 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1st vezettek be.<\/li><\/ul>
Hajd\u00fa-Bihar<\/strong><\/p>- 33-as f\u0151\u00fat, 72-74 ksz-n\u00e9l, Hortob\u00e1gy telep\u00fcl\u00e9s t\u00e9rs\u00e9g\u00e9ben kiterjesztett\u00e9k egy aut\u00f3busz \u00f6b\u00f6l k\u00f6rnyezet\u00e9re a m\u00e1r \u00e9rv\u00e9nyes 70 km\/\u00f3r\u00e1t.<\/li><\/ul>
Heves<\/strong><\/p>- A 3-as f\u0151\u00faton az M25 aut\u00f3\u00fat id\u00e9n \u00e1tadott csom\u00f3pontj\u00e1nak k\u00f6rnyezet\u00e9ben 70 km\/\u00f3r\u00e1t vezettek be az \u00e9p\u00edt\u00e9si enged\u00e9ly alapj\u00e1n, k\u00f6zleked\u00e9sbiztons\u00e1gi szempontok miatt.<\/li>
- A 33-as f\u0151\u00faton az M3 aut\u00f3\u00fat csom\u00f3pontj\u00e1nak k\u00f6rnyezet\u00e9ben szint\u00e9n 70 km\/\u00f3ra az \u00faj cs\u00facs k\u00f6zleked\u00e9s biztons\u00e1gi okokb\u00f3l. Az els\u0151bbs\u00e9g meg nem ad\u00e1s\u00e1b\u00f3l ered\u0151 balesetek kock\u00e1zat\u00e1nak cs\u00f6kkent\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben vesz\u00e9lyt jelz\u0151 t\u00e1bl\u00e1val egy\u00fctt ker\u00fcltek ki a sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1st jelz\u0151 t\u00e1bl\u00e1k.<\/li><\/ul>
Kom\u00e1rom-Esztergom<\/strong><\/p>- 11-es f\u0151\u00fat 61-es ksz mindk\u00e9t oldal\u00e1n 70 km\/\u00f3ra egyedi, \u00f6nkorm\u00e1nyzati megkeres\u00e9s alapj\u00e1n.<\/li>
- 11-es f\u0151\u00fat 62-es ksz jobb oldal 70 km\/h sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s, szint\u00fagy \u00f6nkorm\u00e1nyzati k\u00e9r\u00e9s\u00e9re.<\/li>
- Kicsit arr\u00e9bb ugyanaz, ugyanabb\u00f3l az okb\u00f3l: a 11-es f\u0151\u00fat 63-as ksz mindk\u00e9t oldal\u00e1n 70 km\/\u00f3ra az \u00faj cs\u00facstemp\u00f3.<\/li><\/ul>
Pest<\/strong><\/p>- A 2-es f\u0151\u00faton, a V\u00e1c ut\u00e1ni kanyarg\u00f3s emelked\u0151n kiker\u00fclt t\u00f6bb 70-es t\u00e1bla az \u00fat vonalvezet\u00e9se, valamint az ut\u00f3bbi id\u0151ben el\u0151fordult balesetek, \u00e9s V\u00e1c-Nyulas telep\u00fcl\u00e9sr\u00e9sz fejl\u0151d\u00e9se miatt.<\/li><\/ul>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tSomogy<\/strong><\/p>- A 68-as f\u0151\u00fat \u00e9s a 6707-es \u00f6sszek\u00f6t\u0151 \u00fat k\u00fclter\u00fcleti csom\u00f3pontj\u00e1ba kiker\u00fcltek a 60-as t\u00e1bl\u00e1k mellett az El\u0151zni tilos t\u00e1bl\u00e1k is, r\u00e1ad\u00e1sul fluoreszk\u00e1l\u00f3 neons\u00e1rga sz\u00ednben, plusz az Egy\u00e9b vesz\u00e9ly, \u00e9s a Vesz\u00e9lyes \u00fatkanyarulat jelz\u00e9s is. Emellett a 6707-esre s\u00e1rga, lass\u00edt\u00f3 har\u00e1ntcs\u00edkokat festettek.<\/li><\/ul>
Vas<\/strong><\/p>- A 87-es m\u00e1sodrend\u0171 f\u0151\u00fat K\u00e1m-Szombathely-K\u0151szeg r\u00e9szn\u00e9l kiterjesztett\u00e9k a lakott ter\u00fcletet a 45-\u00f6s ksz-n\u00e9l. Ezen szakaszon kor\u00e1bban nem l\u00e9tezett sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s. A s\u00e1v sebess\u00e9gszab\u00e1lyoz\u00e1sa m\u00f3dosult a kor\u00e1bbi 70 km\/\u00f3ra helyett 50 km\/re mindk\u00e9t oldalon. A korl\u00e1toz\u00e1st az orsz\u00e1gos k\u00f6z\u00fat melletti ipari, kereskedelmi c\u00e9lt szolg\u00e1l\u00f3 ingatlanok biztons\u00e1gos kiszolg\u00e1l\u00e1sa indokolta.<\/li>
- Szint\u00e9n 70-r\u0151l 50 km\/\u00f3r\u00e1ra cs\u00f6kkent a megengedett temp\u00f3 a 87-esen K\u00e1m-Szombathely-K\u0151szeg r\u00e9szn\u00e9l a 48-as ksz-n\u00e9l, ugyanabb\u00f3l az okb\u00f3l.<\/li><\/ul>
Veszpr\u00e9m<\/strong><\/p>- A 710-es f\u0151\u00fat 0\u201312 ksz-ek k\u00f6z\u00f6tti szakasz\u00e1n a kor\u00e1bban megengedett 110 km\/\u00f3r\u00e1t \u201eaz emelt sebess\u00e9g\u0171 \u00fatszakaszok egys\u00e9ges\u00edt\u00e9se miatt\u201d 100 km\/\u00f3r\u00e1ra cs\u00f6kkentett\u00e9k.<\/li><\/ul>
Zala<\/strong><\/p>- A 74-es f\u0151\u00faton Egerv\u00e1r lakott ter\u00fcleti szakasz\u00e1n megl\u00e9v\u0151 40 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s hat\u00e1lya lett kiterjesztve plusz 200 m\u00e9terrel. \u201eAlapvet\u0151en nem \u00faj sebess\u00e9ghat\u00e1r szab\u00e1lyoz\u00e1snak tekinthet\u0151, egy \u00fatcsatlakoz\u00e1s felold\u00f3 hat\u00e1sa miatt a k\u00edv\u00e1nt szakaszra nem terjedt ki a t\u00e1bla hat\u00e1lya\u201d \u2013 \u00edrja az MK.<\/li><\/ul>
Amint l\u00e1tjuk, a M\u00c1V-t\u00f3l a rend\u0151rs\u00e9gen \u00e1t a helyi \u00f6nkorm\u00e1nyzatokig sz\u00e1mos k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 k\u00e9r\u00e9s vagy ok miatt ker\u00fclnek ki \u00faj t\u00e1bl\u00e1k az utak sz\u00e9l\u00e9re. A m\u00f6g\u00f6ttes sz\u00e1nd\u00e9k a legt\u00f6bb helyen szinte mindig ugyanaz: a lassabb j\u00e1rm\u0171forgalmat biztons\u00e1gosabbnak tekintik.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tHol n\u00f6vekedett a sebess\u00e9ghat\u00e1r 2020-ban?<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tA t\u00f6bb\u00e9ves gyakorlatnak megfelel\u0151en id\u00e9n is sokkal kevesebb helyen ker\u00fcltek ki a kor\u00e1bbin\u00e1l gyorsabb halad\u00e1st enged\u00e9lyez\u0151 t\u00e1bl\u00e1k. 2020-ban eddig mind\u00f6sszesen 4 helyre.<\/p>
Fej\u00e9r<\/strong><\/p>- A 7-es f\u0151\u00faton a 78-as ksz mindk\u00e9t oldal\u00e1n az eddigi 50-es t\u00e1bl\u00e1kat 70-esekre cser\u00e9lt\u00e9k. Ez a hely a 8-as f\u0151\u00fat felett halad\u00f3 fel\u00fclj\u00e1r\u00f3, Sz\u00e9kesfeh\u00e9rv\u00e1r \u00fan. Emmar\u00f3zai csom\u00f3pontja.). A baleseti adatok nem indokolt\u00e1k az 50 km\/\u00f3r\u00e1t, de az \u00edves vonalvezet\u00e9s miatt 70-n\u00e9l t\u00f6bbet sem.\u00a0 Itt a rend\u0151rs\u00e9g kezdem\u00e9nyezte az emel\u00e9st.<\/li>
- Megsz\u0171nt M\u00f3rn\u00e1l az \u00fczemen k\u00edv\u00fcli M\u00f3r-Pusztav\u00e1m vas\u00fatvonal vas\u00fati \u00e1tj\u00e1r\u00f3ja, ez\u00e9rt v\u00e9ge a kor\u00e1bbi 60-40 km\/\u00f3r\u00e1s korl\u00e1toz\u00e1snak, az \u00faj rend szerint a 90-es, \u00e1ltal\u00e1nos lakott ter\u00fcleten k\u00edv\u00fcli sebess\u00e9ghat\u00e1r \u00e9rv\u00e9nyes .<\/li><\/ul>
N\u00f3gr\u00e1d<\/strong><\/p>- 110-es temp\u00f3t enged\u00e9lyeznek a 21-es f\u0151\u00fat 35-43 ksz k\u00f6z\u00f6tt, igaz, es\u0151s id\u0151ben 90-es korl\u00e1toz\u00e1ssal.<\/li><\/ul>
Somogy<\/strong><\/p>- Megsz\u0171nt a kor\u00e1bbi 30-as korl\u00e1toz\u00e1s a 61-es f\u0151\u00fat, Pog\u00e1nyszentp\u00e9ter \u00e1tkel\u00e9si szakasz\u00e1n az \u00f6nkorm\u00e1nyzat kezdem\u00e9nyez\u00e9sre. Helyette el\u0151z\u00e9si tilalmat rendeletek el.<\/li><\/ul>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tHamarosan v\u00e1ltozhat t\u00f6bb aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n a sebess\u00e9ghat\u00e1r<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tH\u00e1rom f\u0151\u00faton m\u00e1r eld\u0151lt, hogy hamarosan v\u00e1ltoztatnak a t\u00e1bl\u00e1kon, m\u00edg h\u00e1rom aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n jelenleg is vizsg\u00e1l\u00f3dnak.<\/p>
B\u00e1cs-Kiskun<\/strong><\/p>- 60 km\/\u00f3r\u00e1s t\u00e1bl\u00e1k ker\u00fclnek ki \u201elegk\u00e9s\u0151bb\u201d november 30-ig az 54-es f\u0151\u00faton a 15 ksz jobb oldal\u00e1ra, a lakott ter\u00fclet hat\u00e1ra el\u0151tt. A telep\u00fcl\u00e9s kezdete t\u00e1bla ut\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n balra lekanyarod\u00e1si lehet\u0151s\u00e9g van a Sziv\u00e1rv\u00e1ny lak\u00f3parkba. A lakott ter\u00fclet hat\u00e1ra el\u0151tt m\u00e1r \u201ecsillap\u00edt\u00e1sra ker\u00fcl a sebess\u00e9g\u201d, mert a hossz\u00fa egyenes szakaszon a lakott ter\u00fclet hat\u00e1r\u00e1hoz \u00e9rkezve \u201enem cs\u00f6kkentik le az aut\u00f3sok a sebess\u00e9get, \u00edgy a lak\u00f3parki \u00fatcsatlakoz\u00e1s fel\u00e9 a lekanyarod\u00e1s baleseti kock\u00e1zattal j\u00e1r\u201d.<\/li><\/ul>
Borsod-Aba\u00faj-Zempl\u00e9n<\/strong><\/p>- A 26. sz. f\u0151\u00fat mindk\u00e9t oldal\u00e1n az \u00fatcsatlakoz\u00e1s el\u0151tt 250 m\u00e9terrel \u00datkeresztez\u0151d\u00e9s al\u00e1rendelt \u00fattal, Gyalogosok, \u00e9s 70 km\/\u00f3ra sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s t\u00e1bl\u00e1kat fognak elhelyezni, a jelenlegi 60-as t\u00e1bla helyett pedig 50-est, amit a keresztez\u0151d\u00e9s ut\u00e1n (annak felold\u00f3 hat\u00e1lya miatt) megism\u00e9tlik a jobb oldalon, mivel itt v\u00e1rhat\u00f3 keresztir\u00e1ny\u00fa gyalogos forgalom, illetve nincs j\u00e1rda sem ki\u00e9p\u00edtve.<\/li><\/ul>
Ezekn\u00e9l t\u00f6bbeket \u00e9rinthetnek a sztr\u00e1d\u00e1s fel\u00fclvizsg\u00e1latok. \u201eAz M7-es aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n, valamint az\u00a0 M5-\u00f6s \u00e9s az M6-os aut\u00f3p\u00e1lya kezel\u00e9s\u00fcnkben l\u00e9v\u0151 r\u00f6vid szakasz\u00e1n v\u00e9gz\u00fcnk m\u00e9g az id\u00e9n forgalmi rend fel\u00fclvizsg\u00e1latot. Ezek m\u00e9g nem z\u00e1r\u00f3dtak le\u201d \u2013 \u00edrja az MK.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tNa \u00e9s mi lesz a cikkind\u00edt\u00f3 k\u00e1ty\u00fas \u00fattal?<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tErre k\u00fcl\u00f6n r\u00e1k\u00e9rdezt\u00fcnk, nyilv\u00e1nval\u00f3an nem az a megold\u00e1s, hogy a lepusztult \u00fatszakaszokat fel\u00faj\u00edt\u00e1s helyett telesz\u00f3rj\u00e1k 60-as t\u00e1bl\u00e1kkal.<\/p>
Itt az \u00fatkezel\u0151 v\u00e1lasza. \u201eA 441-es f\u0151\u00fat \u00e9rintett szakasz\u00e1n a burkolat \u00e1llapota \u00e9s a kialakult nyomv\u00e1ly\u00fak miatt ker\u00fclt bevezet\u00e9sre 60 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s. A 441-es f\u0151\u00fat \u00e9rintett szakasz\u00e1nak burkolat meger\u0151s\u00edt\u00e9si tervei k\u00e9sz\u00fclnek, az enged\u00e9lyez\u00e9si tervek m\u00e1r elk\u00e9sz\u00fcltek, az \u00e9p\u00edt\u00e9si enged\u00e9ly kiad\u00e1sra ker\u00fclt. Jelenleg a kiviteli tervek j\u00f3v\u00e1hagy\u00e1sa van folyamatban.\u201d<\/p>
Forr\u00e1s: vezess.hu<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\tLencs\u00e9s Csaba\t\t\t\t\t\t<\/h4>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\u00d6sszesen 23 \u00fatszakaszon cs\u00f6kkent a megengedett maxim\u00e1lis sebess\u00e9g id\u00e9n, ek\u00f6zben mind\u00f6ssze 4 helyen n\u00f6vekedett, de tov\u00e1bbi v\u00e1ltoz\u00e1sok v\u00e1rhat\u00f3k az \u00e9v v\u00e9g\u00e9ig. A Magyar K\u00f6z\u00fat napi szinten vizsg\u00e1lja a hazai utakat, a balesetek sz\u00e1ma \u00e9s a gyatra \u00fatmin\u0151s\u00e9g miatt is lass\u00edthatja a forgalmat, ugyanakkor arra is tal\u00e1ltunk p\u00e9ld\u00e1t, hogy a rend\u0151rs\u00e9g k\u00e9rte: emelkedjen egy \u00faton a … Olvass tov\u00e1bb<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":1361,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"class_list":["post-1365","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-hir"],"yoast_head":"\nV\u00e1ltoznak a sebess\u00e9ghat\u00e1rok orsz\u00e1gszerte | Flotta Okosan<\/title>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n
A 27 v\u00e1ltoz\u00e1sb\u00f3l 23 alkalommal lejjebb vitt\u00e9k a temp\u00f3t, ezeket megy\u00e9k szerint k\u00f6z\u00f6lj\u00fck, hogy mindenki k\u00f6nnyebben b\u00f6ng\u00e9szhessen az \u00e1ltala haszn\u00e1lt orsz\u00e1gr\u00e9szek k\u00f6z\u00f6tt. Mindegyikn\u00e9l k\u00e9rt\u00fcnk magyar\u00e1zatot a v\u00e1ltoztat\u00e1sra, ahol tudjuk, a m\u00f3dos\u00edt\u00e1s ok\u00e1t is felt\u00fcntetj\u00fck.<\/p>
Baranya<\/strong><\/p> B\u00e1cs-Kiskun<\/strong><\/p> Csongr\u00e1d-Csan\u00e1d<\/strong><\/p> Fej\u00e9r<\/strong><\/p> Hajd\u00fa-Bihar<\/strong><\/p> Heves<\/strong><\/p> Kom\u00e1rom-Esztergom<\/strong><\/p> Pest<\/strong><\/p> Somogy<\/strong><\/p> Vas<\/strong><\/p> Veszpr\u00e9m<\/strong><\/p> Zala<\/strong><\/p> Amint l\u00e1tjuk, a M\u00c1V-t\u00f3l a rend\u0151rs\u00e9gen \u00e1t a helyi \u00f6nkorm\u00e1nyzatokig sz\u00e1mos k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 k\u00e9r\u00e9s vagy ok miatt ker\u00fclnek ki \u00faj t\u00e1bl\u00e1k az utak sz\u00e9l\u00e9re. A m\u00f6g\u00f6ttes sz\u00e1nd\u00e9k a legt\u00f6bb helyen szinte mindig ugyanaz: a lassabb j\u00e1rm\u0171forgalmat biztons\u00e1gosabbnak tekintik.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t A t\u00f6bb\u00e9ves gyakorlatnak megfelel\u0151en id\u00e9n is sokkal kevesebb helyen ker\u00fcltek ki a kor\u00e1bbin\u00e1l gyorsabb halad\u00e1st enged\u00e9lyez\u0151 t\u00e1bl\u00e1k. 2020-ban eddig mind\u00f6sszesen 4 helyre.<\/p> Fej\u00e9r<\/strong><\/p> N\u00f3gr\u00e1d<\/strong><\/p> Somogy<\/strong><\/p> H\u00e1rom f\u0151\u00faton m\u00e1r eld\u0151lt, hogy hamarosan v\u00e1ltoztatnak a t\u00e1bl\u00e1kon, m\u00edg h\u00e1rom aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n jelenleg is vizsg\u00e1l\u00f3dnak.<\/p> B\u00e1cs-Kiskun<\/strong><\/p> Borsod-Aba\u00faj-Zempl\u00e9n<\/strong><\/p> Ezekn\u00e9l t\u00f6bbeket \u00e9rinthetnek a sztr\u00e1d\u00e1s fel\u00fclvizsg\u00e1latok. \u201eAz M7-es aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n, valamint az\u00a0 M5-\u00f6s \u00e9s az M6-os aut\u00f3p\u00e1lya kezel\u00e9s\u00fcnkben l\u00e9v\u0151 r\u00f6vid szakasz\u00e1n v\u00e9gz\u00fcnk m\u00e9g az id\u00e9n forgalmi rend fel\u00fclvizsg\u00e1latot. Ezek m\u00e9g nem z\u00e1r\u00f3dtak le\u201d \u2013 \u00edrja az MK.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Erre k\u00fcl\u00f6n r\u00e1k\u00e9rdezt\u00fcnk, nyilv\u00e1nval\u00f3an nem az a megold\u00e1s, hogy a lepusztult \u00fatszakaszokat fel\u00faj\u00edt\u00e1s helyett telesz\u00f3rj\u00e1k 60-as t\u00e1bl\u00e1kkal.<\/p> Itt az \u00fatkezel\u0151 v\u00e1lasza. \u201eA 441-es f\u0151\u00fat \u00e9rintett szakasz\u00e1n a burkolat \u00e1llapota \u00e9s a kialakult nyomv\u00e1ly\u00fak miatt ker\u00fclt bevezet\u00e9sre 60 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gkorl\u00e1toz\u00e1s. A 441-es f\u0151\u00fat \u00e9rintett szakasz\u00e1nak burkolat meger\u0151s\u00edt\u00e9si tervei k\u00e9sz\u00fclnek, az enged\u00e9lyez\u00e9si tervek m\u00e1r elk\u00e9sz\u00fcltek, az \u00e9p\u00edt\u00e9si enged\u00e9ly kiad\u00e1sra ker\u00fclt. Jelenleg a kiviteli tervek j\u00f3v\u00e1hagy\u00e1sa van folyamatban.\u201d<\/p> Forr\u00e1s: vezess.hu<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t \u00d6sszesen 23 \u00fatszakaszon cs\u00f6kkent a megengedett maxim\u00e1lis sebess\u00e9g id\u00e9n, ek\u00f6zben mind\u00f6ssze 4 helyen n\u00f6vekedett, de tov\u00e1bbi v\u00e1ltoz\u00e1sok v\u00e1rhat\u00f3k az \u00e9v v\u00e9g\u00e9ig. A Magyar K\u00f6z\u00fat napi szinten vizsg\u00e1lja a hazai utakat, a balesetek sz\u00e1ma \u00e9s a gyatra \u00fatmin\u0151s\u00e9g miatt is lass\u00edthatja a forgalmat, ugyanakkor arra is tal\u00e1ltunk p\u00e9ld\u00e1t, hogy a rend\u0151rs\u00e9g k\u00e9rte: emelkedjen egy \u00faton a … Olvass tov\u00e1bb<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":1361,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"class_list":["post-1365","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-hir"],"yoast_head":"\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Hol n\u00f6vekedett a sebess\u00e9ghat\u00e1r 2020-ban?<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Hamarosan v\u00e1ltozhat t\u00f6bb aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n a sebess\u00e9ghat\u00e1r<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Na \u00e9s mi lesz a cikkind\u00edt\u00f3 k\u00e1ty\u00fas \u00fattal?<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\tLencs\u00e9s Csaba\t\t\t\t\t\t<\/h4>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"